۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
یک هزار محصولی لبنی از مازندران صادر می شود
استاندار مازندران در گفتگو با بازار؛

یک هزار محصولی لبنی از مازندران صادر می شود

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران، این استان را قطب تولید لبنیات برشمرد و گفت: بیش از هزار محصول در این بخش تولید و به کشورهای مختلف صادر می شود.

سید محمود حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که مازندران مقام اول تولید کیوی را دارد، گفت: هند یکی از بزرگترین واردکنندگان کیوی مازندران به شمار می‌رود و این محصول از استان به این کشور صادر می شود و این محصول می‌تواند صنایع تبدیل زیادی را فعال کند.

وی همچنین با بیان این که مازندران بزرگترین صادر کننده لبنیات در کشور به شمار می رود و محصولات آن با برندهای کاله و هراز صادر می شود، گفت: بزرگترین پالایشگاه شیر و لبنیات را در استان ایجاد کردیم و می تواند تولیدات کل کشور را جذب کند.

وی با اظهار این که زنجیره های بسیار حرفه ای در حوزه لبنیات وجود دارد و بیش از هزار محصول لبنیات در استان تولید و روانه بازارهای صادراتی می شود، از فعالان حوزه سرمایه گذاری خواست تا در مازندران سرمایه گذاری کنند و گفت: مازندران جای امن و مطمئنی برای سرمایه گذاری است و آینده درخشان دارد و امنیت برای سرمایه‌گذاری در آن فراهم است.

استاندار مازندران با بیان اینکه ظرفیت زنجیره ارزش تولیدات در استان مازندران بیش از دیگر استان ها است، گفت: حمایت لازم را از سرمایه گذاران بخش خصوصی به عمل می آوریم و برای صدور مجوزها حمایت می کنیم و اکنون فرایند صدور مجوز به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

استاندار مازندران با عنوان این که ۲۰ درصد ظرفیت مازندران فعال و ۸۰ درصد آن قابل احیا است، گفت: مدل ما برای توسعه کشاورزی استان شبیه مدل هلند است اما میزان صادرات مازندران حدود ۲۰۰ میلیون دلار است که با ظرفیت های آن فاصله زیادی دارد.

کد خبر: ۲۱۹٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha