۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
تدوین برنامه توسعه حمل‌ونقل هوایی در مرحله دوم طرح جامع حمل‌ونقل
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

تدوین برنامه توسعه حمل‌ونقل هوایی در مرحله دوم طرح جامع حمل‌ونقل

افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تدوین برنامه توسعه حمل‌ونقل هوایی به عنوان یکی از خروجی‌های فاز دوم طرح جامع حمل‌ونقل کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طراحی شبکه بهینه هر شیوه توسط نهادهای تابعه مربوطه خود در مجموعه وزارت راه‌ و شهرسازی در قالب فاز دوم طرح جامع حمل‌ونقل کشور، اظهار کرد: فاز دوم طراحی شبکه بهینه هوایی کشور و نیازمندی‌های آتی آن در مرحله نهایی قرار دارد.

وی افزود: فاز دوم طراحی شبکه بهینه هوایی کشور با مشارکت سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده و نتایج نهایی طرح هم اکنون حاصل شده و در مرحله تصویب در مراجع ذیربط در این خصوص است.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: در ادامه در فاز سوم و نهایی، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مسئولیت تجمیع، تلفیق و یکپارچه سازی شبکه بهینه کلیه شیوه‌ها و تدوین سند راهبردی حمل و نقل کشور را در قالب طرح جامع بر مبنای افق ۱۴۱۴ مبتنی بر اسناد بالادستی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به وسعت کشور، فاصله مراکز مهم جمعیتی و اقتصادی از یکدیگر و تنوع اهداف سفر به ویژه سفرهای زیارتی از جمله سفرهای حج، عتبات عالیات و مشهد مقدس، حمل‌ونقل هوایی به عنوان یکی از شیوه‌های مهم و مورد اقبال کاربران به شمار می‌آید.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تدوین برنامه توسعه این شیوه در زمینه زیرساخت‌ها شامل احداث فرودگاه‌های جدید، توسعه فرودگاه‌های موجود و پیش‌بینی تعداد ناوگان مورد نیاز متناسب با تقاضای آتی باری و مسافری داخلی و بین‌المللی در سال ۱۴۱۴ از جمله خروجی‌های طراحی شبکه بهینه هوایی کشور است که امید می‌رود به تصمیم‌گیری مدیران دست‌اندرکار مجموعه‌های ذینفع کمک شایانی کند.

کد خبر: ۲۱۹٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha