۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۱
جهش تولید و فرصت‌های پیش رو در هگمتانه؛ ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همدان کتابچه شد
بازار گزارش می‌دهد؛

جهش تولید و فرصت‌های پیش رو در هگمتانه؛ ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همدان کتابچه شد

همدان- تلاش برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سال جهش تولید با توجه به فرصت‌ها و توانمندی‌های پیش روی همدان در این عرصه قوت گرفته به طوری که در راستای معرفی ظرفیت‌های همدان به مردم ایران و جهان کتابچه ظرفیت‌های سرمایه گذاری تهیه و در اختیار سرمایه داران قرار می‌گیرد.

بازار - گروه استانها؛ همدان استانی مستعد با شرایط منحصر به فرد برای جذب سرمایه گذار است به گونه‌ای که به گفته مسئولان و دست اندرکاران فضای اقتصادی استان همدان مهیای حضور علاقمندان به سرمایه گذاری است اما آنچه مسلم است برای جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی باید همه دست به دست هم دهیم تا فعالان اقتصادی با آرامش خاطر و اطمینان بیشتر در این استان سرمایه گذاری کنند.

طبق آنچه بارها از سوی کارشناسان مطرح شده امروزه هرگونه سرمایه گذاری اگر با شناخت دقیق بازار انجام شود سود آور خواهد بود از این رو باید در راستای حمایت از سرمایه گذاران تلاش صورت گیرد تا فضا را برای فعالیت فعالان اقتصادی بهبود ببخشیم.

ضرورت استفاده از توان مشاوران متخصص مالی توسط سرمایه گذاران
در این میان ضرورت استفاده از توان مشاوران متخصص مالی توسط سرمایه گذاران امری واجب است به طوری که سرمایه گذاران باید از توان مشاوران متخصص و متعهد مالی در کنار خود استفاده کنند تا ضمن پیشگیری از اتفاقات و درگیر شدن سرمایه گذاران با مسائل مختلف مالی انگیزه سرمایه گذاری در آنها کاسته نشود.

طبق آنچه بارها در جلسات مختلف دیده و شنیده ایم اقداماتی برای ترغیب سرمایه گذاران به حضور در همدان صورت گرفته تا جایی که مقام ارشد استان همدان نیز بارها بر حمایت جدی از سرمایه گذاران تاکید کرده و با بیان اینکه فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن می‌کنیم این موضوع را متذکر شده و از مدیران مجموعه تحت امر خود درخواست کرده به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

با این وجود همدان همچنان آنطور که باید در جذب سرمایه گذار موفق نبوده است که علت آن را در مسائل مختلفی می توان جستجو کرد.

کارشناس امور اقتصادی استان همدان در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذار زمینه ساز توسعه بیشتر همدان است و نباید از این ظرفیت غافل شد، گفت: حضور قوی و منسجم بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی و تلاش‌های این بخش همدان را در کشور مطرح خواهد کرد.

سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و مواردی از این قبیل در استان همدان موفق خواهد بود

لیلا غفاری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مختلف استان همدان برای سرمایه گذاری استفاده کرد به پتانسیل‌های بخش کشاورزی و گردشگری استان همدان اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و مواردی از این قبیل در استان همدان موفق خواهد بود کمااینکه حمایت‌های لازم نیز از سرمایه گذاران این بخش صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید موانع سد راه سرمایه گذاران در استان همدان برداشته شود، ادامه داد: امسال که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده باید از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تحقق شعار سال کمک بگیریم.

کارشناس امور اقتصادی استان همدان با بیان اینکه دشمنان اقتصاد ایران را هدف گرفته‌اند و باید برای تحقق شعار سال و خنثی کردن توطئه‌ها تلاش کنیم، گفت: نباید با سرمایه گذاران به گونه ای برخورد شود که قید حضور در استان همدان را بزنند.

عینک خوش بینی نسبت به سرمایه گذار باید به چشم دستگاه‌های اجرایی زده شود
وی با انتقاد از اینکه ساختار فعلی دستگاه‌های اجرایی سرمایه پذیر نیست و با وجود شعارها، فرش قرمز زیر پای سرمایه گذار وجود ندارد، گفت: عینک خوش بینی نسبت به سرمایه گذار باید به چشم دستگاه‌های اجرایی زده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه امروزه سرمایه گذاری ضرورت و نیاز اساسی کشور است، گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان با هدف حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و تسهیل در فرآیند امر سرمایه گذاری تشکیل شده است.

وی گفت: این مرکز اهدافی همچون تلاش و هماهنگی برای اخذ مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران خارجی، ارائه مشاوره‌های لازم به سرمایه گذاران در ارتباط با امور مربوط به پذیرش و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و پیگیری مشکلات اداری متقاضیان سرمایه گذاری خارجی با سایر دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار خود قرار داده است.

در این مرکز نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سرمایه گذاری استان همدان در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری مستقر می شوند و تمامی امور سرمایه گذاری و مشکلات اداری متقاضیان سرمایه گذاری خارجی از این طریق رفع می‌شود

محمودی افزود: در این مرکز نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سرمایه گذاری استان همدان در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری مستقر می شوند و تمامی امور سرمایه گذاری و مشکلات اداری متقاضیان سرمایه گذاری خارجی از این طریق رفع می‌شود.

وی گفت: وظیفه این مجموعه در بخش‌های مختلف قبل و پس از اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی و امور اجرایی و محتوایی تعریف شده و کارشناسان حاضر در این مجموعه نسبت به اطلاع رسانی و ارائه مشاوره‌های لازم به سرمایه گذاران در ارتباط با امور مربوط به پذیرش و حمایت از سرمایه گذاری خارجی اقدام می‌کنند.

معرفی استان و توانمندی‌های اقتصادی آن با بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی
سیدناصر محمودی اضافه کرد: شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان و تهیه طرح‌های پیش امکان سنجی، معرفی استان و توانمندی‌های اقتصادی آن با بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی با معرفی و شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری استان همدان اظهار کرد: استان همدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است و یکی از بهترین و امن ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

محمودی به تشریح اقدامات و فعالیت‌های مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان پرداخت و عنوان کرد: فرصت‌ها و توانمندی‌های سرمایه گذاری در مرکز خدمات به منظور معرفی همدان به جهان، شناسایی و در قالب کتابچه‌ای تهیه و چاپ شده است.

وی بیان داشت: این مرکز در چهار بخش کشاورزی، صنعت، ساختمان و گردشگری نیز فعالیت دارد و نمایندگانی از دستگاه‌های جهاد کشاورزی، صمت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مرکز مستقر هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در ادامه از مراکز خدمات سرمایه گذاری در استان‌ها به عنوان یک پوشش حمایتی در زمینه سرمایه گذاری نام برد و افزود: به منظور اثر بخشی بیشتر و تقویت مراکز خدمات سرمایه‌گذاری ریاست این مرکز در هر استان بر عهده استاندار آن استان و نایب رئیس مرکز، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آن استان است.

تاکنون چند هیئت سرمایه گذاری خارجی از کشورهای چین، سلیمانیه عراق، آلمان، دانمارک، ایرلند، ایتالیا و کره جنوبی پذیرش شده اند

محمودی بیان کرد: تاکنون چند هیئت سرمایه گذاری خارجی از کشورهای چین، سلیمانیه عراق، آلمان، دانمارک، ایرلند، ایتالیا و کره جنوبی پذیرش شده اند و نشست‌های تخصصی با این هیئت‌های تجاری در راستای معرفی ظرفیت، توانمندی و فرصت‌های سرمایه گذاری استان برگزار شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان همچنین افزود: شرکت بلوک‌های سبک اتحاد بین المللی حواس سازه با موضوع تولید بتن سبک گازی در ملایر در دست اجرا است.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت های همه جانبه از پروژه‌های سرمایه گذاران خارجی در استان همدان به موقعیت جغرافیایی استان و وجود پتانسیل در بخش‌های ذخایر معدنی و محصولات کشاورزی و صنعتی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌ها همدان را به مقصد سرمایه گذاری خارجی تبدیل کرده است.

وی برگزاری همایش و نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان همدان در خارج از کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت:مرکز خدمات سرمایه گذاری از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون زمینه تسریع و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و صدور و تمدید مجوزها را فراهم کرده و درصدد رفع مشکلات سرمایه گذاران برآمده است.

ناگفته پیداست که امروزه سرمایه گذاری ضرورت و نیاز اساسی کشور و استان ماست و چاره‌ای نداریم جز اینکه در این مسیر حرکت کنیم بنابراین باید ضمن معرفی و شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری استان همدان تلاش‌ها را برای جذب سرمایه گذار دوچندان کرد چراکه استان همدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است و یکی از بهترین و امن ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۱٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha