۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
ابراز شگفتی وزیر صنعت و تجارت عمان از پیشرفت های صنعتی ایران
در دیدار وزیر تجارت عمان با مخبر مطرح شد

ابراز شگفتی وزیر صنعت و تجارت عمان از پیشرفت های صنعتی ایران

وزیر صنعت و تجارت عمان در دیدار با معاون اول رئیس جمهور، با ابراز شگفتی از پیشرفت های صنعتی ایران خواستار انعقاد موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور شد.

به گزارش بازار، محمد مخبر عصر یکشنبه در دیدار وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان، روابط دو کشور را تاریخی و صمیمانه توصیف کرد و گفت: تهران برای ایجاد تحول در مناسبات تجاری خود با مسقط و ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی فیمابین آمادگی کامل دارد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: روابط اقتصادی دو کشور متناسب با مناسبات سیاسی ارتقاء پیدا نکرده که باید تلاش شود مناسبات اقتصادی نیز همپای روابط صمیمانه و دوستانه دو کشور گسترش یابد.

مخبر با اشاره به زمینه‌های متعدد همکاری دو کشور نظیر انرژی، صنعت، دارو و تجهیزات پزشکی، خاطرنشان کرد: ایران به پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف صنعتی دست پیدا کرده و آمادگی داریم همکاری‌های خود را در تمامی این زمینه با عمان ارتقاء دهیم.

وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز در این دیدار از عزم و اراده جدی کشورش برای تقویت روابط با ایران خبر داد و گفت: در این سفر از پیشرفت‌ها و دستاوردهای صنعتی ایران شگفت زده شده ایم. قیس بن محمد الیوسف خواستار انعقاد موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور شد و افزود: امیدوارم با سفر پادشاه عمان به ایران که در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد، فصل جدیدی از روابط و مناسبات تجاری میان دو کشور گشوده شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha