۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
برنامه ریزی برای تسریع در جایگزینی خودروهای فرسوده

برنامه ریزی برای تسریع در جایگزینی خودروهای فرسوده

­رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: برای تسریع در روند جایگزینی خودروهای فرسوده برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

به گزارش بازار، مهدی سالاریه، افزود: بر اساس اصلاحیه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، مسئولیت اسقاط به وزارت صمت منتقل شده است؛ بر این اساس فعالیت سامانه ستاد حمل و نقل سوخت کشور که در گذشته این مسئولیت را بر عهده داشت، در بهمن ماه ۱۴۰۱ به پایان رسید و سامانه جدید (سامانه نوسازی) با مسئولیت وزارت صمت در فروردین ۱۴۰۲ کار خود را آغاز کرد.

وی گفت: در مرحله نخست، برنامه ریزی کردیم تا تکلیف متقاضیانی که در سامانه قبلی ثبت نام کرده بودند مشخص شود. در این برنامه ریزی متقاضیان به ۲ دسته کلی تقسیم می‌شوند، دسته اول متقاضیانی هستند که برنده قرعه کشی خودروسازان در طرح‌های جایگزینی خودرو فرسوده شده، اما هیچ اقدامی انجام نداده بودند، که برای آن‌ها یک فرصت مجدد در نظر گرفته ایم؛ این افراد باید در سامانه نوسازی ناوگان با نشانی nnhk.ir ثبت نام کنند و فرآیند اسقاط خودروی فرسوده و جایگزینی را ادامه دهند.

وی گفت: دسته دوم متقاضیانی هستند که در قرعه کشی برنده شده اند، در سامانه ستاد حمل و نقل سوخت، خودروهایشان پذیرش یا حتی اسقاط شده است؛ آن‌ها به مرکز اسقاط مراجعه و فرآیند کار را پیگیری کنند. ممکن است خودروی برخی از متقاضیان اسقاط شده باشد، که باید منتظر فرخوان خودروساز باشند. خودروسازان می‌توانند این متقاضیان را فراخوان کنند تا وجه اعلامی را تکمیل یا خودروی خود را تحویل بگیرند؛ این فرآیند در روزهای آتی انجام خواهد شد.

به گفته رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، دسته‌ای از متقاضیان هم ممکن است در فرآیند ثبت نام با مشکلاتی همراه باشند که جای نگرانی نیست و حتما مشکلات آن‌ها را رفع خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۱۹٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha