۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
درخواست ۷۰ کشور دنیا برای شرکت در رویداد «ایران اکسپو»
معاون سازمان توسعه تجارت عنوان کرد

درخواست ۷۰ کشور دنیا برای شرکت در رویداد «ایران اکسپو»

تاکنون ۲ هزار نفر از ۷۰ کشور دنیا درخواست حضور در رویداد ایران اکسپو را داشتند؛ اما باتوجه‌به ظرفیت پذیرش هیئت‌ها و محدودیت زیرساختی بیشتر از ۱۲۰۰ نفر را تأیید نکردیم.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امسال اولین سال است که این برنامه در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های داخلی صادرکننده می‌توانند به‌عنوان غرفه‌دار در این نمایشگاه شرکت کنند و از طرفی مخاطب اصلی این شرکت‌ها هم تجار و شرکت‌های خارجی هستند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تاکنون حدود ۲ هزار نفر از ۷۰ کشور دنیا درخواست حضور در این نمایشگاه را داشتند گفت: باتوجه‌به ظرفیت و پتانسیل‌های پذیرش هیئت‌ها و محدودیت‌های هتلی و زیرساخت‌های شهری بیشتر از ۱۲۰۰ نفر را تأیید نکردیم گرچه ممکن است بیشتر از این تعداد وارد کشور شوند.

ضیغمی یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۲ حوزه صنعتی و خدماتی تشکیل شده که عبارت‌اند از حوزه ساختمان، لوازم‌خانگی، پتروشیمی، صنایع‌دستی، خدمات فنی و مهندسی، تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان و چندین حوزه دیگر.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم تحول در حوزه تجارت خارجی گفت: ما در راستای بیانات مقام معظم رهبری، افزایش کشورهای مقصد صادراتی و بازارهای جدید و همچنین افزایش گروه کالاهای صادراتی را دنبال می‌کنیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha