۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
چشم انداز قیمت طلای جهانی از منظر تکنیکالی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «بازار» مطرح کرد؛

چشم انداز قیمت طلای جهانی از منظر تکنیکالی

زینلی کارشناس بازارهای مالی گفت: با توجه به وضعیت ناپایدار و همچنین اصلاح شدید سهام در آمریکا، بازار این هفته طلا پرنوسان و جذاب خواهد بود.

سمیه شوریابی؛ بازار: مهدی زینلی کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی ضمن اشاره به نرخ طلای جهانی، اظهار داشت: نرخ طلای جهانی در نه مارس سال ۲۰۲۲ در محدوده ۲۰۵۰ دلار شروع به اصلاح کرد، این سیر نزولی حدوداً تا قیمت ۱۶۳۰ دلار و تا اواخر اکتبر سال ۲۰۲۳ ادامه داشت و یک هفته بعد با شکسته شدن این سیر نزولی طلا با گام محکمی به محدوده ۱۹۷۰ دلار رسید.

وی افزود: طلا در هفته ای که گذشت مجدداً توانست قیمت خود را تا محدوده ۲۰۵۰ دلار (قیمت ماه مارس سال ۲۰۲۲) برساند حتی نیز برای زمان کوتاهی قیمت خود را بطور ناپایداری به ۲۰۸۰ دلار رساند.

چشم انداز قیمت طلای جهانی از منظر تکنیکالی

این تحلیلگر بازارهای مالی با اشاره به روند قیمتی طلا، تشریح کرد: در هفته آینده انتظار خواهد رفت طلا کانال صعودی خود را حفظ نماید، سقف کانال قیمتی طلا در محدوده ۲۱۰۰ دلار الی ۲۱۲۰ دلار می‌باشد همچنین محدوده احتمالی کف کانال در صورت اصلاح به ترتیب ۱۹۸۰، ۱۹۶۰، ۱۹۲۰ دلار خواهد بود.

زینلی در نهایت خاطر نشان کرد: در عین اینکه وضعیت ناپایدار و اصلاح شدید سهام در آمریکا امتیاز مثبتی برای طلا محسوب می شود، بازار این هفته طلا می‌تواند بازاری پرنوسان و جذاب باشد.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha