۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
سال پربار کلزاکاری در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد

سال پربار کلزاکاری در مازندران

ساری - دشت های زرد کلزا همزمان با فصل برداشت سال خوش و پرباری را برای دانه های روغنی در مازندران نوید می دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، برداشت کلزا از اواسط ماه گذشته در مازندران آغاز شد و دشت های زرد مزارع کلزا، سال پرباری را برای این محصول زراعی و استراتژیک در مازندران رقم زده است.

امسال بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع مازندران به زیر کشت کلزا رفته است که جهاد کشاورزی پیش بینی می کند ۲۰ هزار تن محصول از آن برداشت شود.

در حال حاضر ۱۹ مرکز خرید محصول کلزا در مناطق شرق و مرکز مازندران راه اندازی شده که کار خرید این محصول را انجام می دهد و پیش بینی می شود با رواج کشت و زراعت کلزا، میزان نیاز به واردات دانه های روغنی کاهش یابد.

هم اکنون ۹۰ درصد از روغن مورد نیاز در کشور با واردات تامین می شود و در سال جاری نیز محموله های متعددی از روغن خوراکی و دامی از طریق بنادر سه گانه مازندران وارد شده است.

رونق کشت و برداشت کلزا در مازندران درحالی است که عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه بازدید از مزارع کلزا و مراکز خرید استان به خبرنگار بازار گفت: امسال سال خوش و پرباری برای محصولات زراعی از جمله کلزا خواهد بود و میزان تولیدات بخش کشاورزی رشد مضاعفی خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه های جهش تولید در بخش کشاورزی، حمایت از توسعه کشت محصولات استراتژیک از جمله کلزا را از برنامه های این سازمان بیان کرد.

همچنین بهرام نجفی سرپرست غله مازندران نیز با اشاره به اینکه خرید محصولات کلزا در استان از مرز هفت هزار تن با ارزش بیش از ۳۲۷ میلیارد ریال گذشته است، افزود: در حال حاضر در ۱۹ مرکز کار خرید دانه های روغنی کلزا به قیمت هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال با احتساب 2 درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت خریداری می شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد از فروش محصولات به دلالان و واسطه ها پرهیز کنند و محصول خود را مستقیم با عرضه در مراکز خرید و بدون واسطه به فروش رسانند.

در حال حاضر در شهرستان های مرکزی و شرقی استان و نور در غرب مازندران خرید تضمینی کلزا همزمان با برداشت محصول صورت می گیرد.

کد خبر: ۲۱٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha