۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن  در زنجان ۴۵ درصد است
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان ۴۵ درصد است

زنجان-شاهین فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن بیش از ۴۵ درصد است.

سعید شاهین فر در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان زنجان در دست ساخت است که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار واحد در شهر زنجان و مابقی در سایر شهرستانهای استان ساخته می شود.

وی ابراز کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن بیش از ۴۵ درصد است و پروژه های نهضت ملی مسکن در سه سایت شرق، غرب و شمال زنجان اجرا می شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: بیشترین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن مربوط به پروژه برکت کوی نصر است که بالای ۷۵ درصد است و پایین ترین پیشرفت مربوط به بخشی از پروژه کوی زیتون در غرب زنجان است چرا که عملیات اجرایی برخی از پروژه ها با فاصله زمانی بیشتری شروع شده و مسائلی همچون تامین زمین، تهیه نقشه و غیره در پایین بودن پیشرفت فیزیکی پروژه ها دخیل بوده است.

شاهین فر تاکید کرد: با تمام توان پیگیر افزایش سقف تسهیلات هستیم و مکاتبات لازم با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و در این خصوص از ظرفیت نمایندگان مجلس هم استفاده شده تا نسبت به افزایش سقف تسهیلات در مجلس همراهی و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: استان زنجان در اجرای نهضت ملی مسکن در سطح کشور جلوتر است و به صورت پلکانی هر سه ماه بیش از یک هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده می شود و خوشبختانه عملیات اجرایی پروژه های نهضت ملی مسکن با قوت در حال اجرا است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،تصریح کرد: درخواست متقاضیان نسبت به کاهش آورده به جا و درست است و حدود ۲۰ درصد از هزینه ساخت همچون بیمه،مالیات ارزش افزوده و حق ثبت و موارد دیگر شامل حقوق دولتی است که امیدواریم با تلاش نمایندگان مردم در مجلس کاهش این میزان در دستور کار مجلس قرار گیرد.

شاهین فر یادآورشد: متاسفانه در شهر زنجان سوداگری زمین وجود دارد و زمین های زیادی در شهر زنجان وجود دارد که هنوز به مرحله ساخت نرسیده است و در این میان با تبدیل این زمین ها به واحد مسکونی، بازار مسکن کنترل می شود و با تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در سال های پیش رو شاهد کاهش اجاره مسکن خواهیم بود.

کد خبر: ۲۱۹٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • M IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 0
      نزدیک ۳ سال شد داریم برای مسکن ملی کوی ارغوان پول میریزیم خجالت هم نمی‌کشم تازه میگن ۴۵ درصد پیشرفت داشته