۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
ساخت ۱۳ مرکز درمانی در سه استان محروم کشور 
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد؛

ساخت ۱۳ مرکز درمانی در سه استان محروم کشور 

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت تا به امروز ۱۶۰ مرکز درمانی و بهداشتی در مناطق محروم جامعه به بهره برداری رسانده و امسال هم ۱۳ مرکز درمانی دیگر را افتتاح می‌کند. 

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، محمد ترکمانه گفت: بنیاد برکت از ابتدای تاسیس خود تا به امروز ۱۶۰ بیمارستان، مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی و پایگاه سلامت را در مناطق محروم و روستایی سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسانده است.

ترکمانه اظهار کرد: بنیاد برکت برای ساخت و تکمیل ۱۷۳ بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی قرارداد دارد که تا به امروز ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی وبهداشتی به بهره‌برداری رسیده و ۱۳ مرکز دیگر هم در دست اجرا است.

وی افزود: یکی از بخش‌های حوزه سلامت مربوط به بخش‌های سرطان و مراکز ناباوری است که با تجهیز بیمارستان هزار تخت خوابی حضرت مهدی (عج) شاهد توسعه چشم گیر جذب گردشگر خواهیم بود.

ترکمانه بیان کرد: بیمارستان برکت یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین مراکز درمانی در کشور به شمار می‌رود که با راه اندازی آن پیش بینی می‌شود.

ساخت ۲۰ بیمارستان با ظرفیت هزار تختخوابی

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: همچنین ساخت و تکمیل ۲۰ بیمارستان با ظرفیت یک هزار و ۶۰۰ تخت خواب و همچنین ساخت بیمارستان برکت با ظرفیت هزار تخت خوابی انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته قرارداد ۲۸۰ مرکز بهداشت منعقد شده و تعداد مراکز تکمیل شده ۲۳۰ واحد بوده که شامل مرکز جامع سلامت، خانه و مرکز بهداشت، آزمایشگاه، پایگاه سلامت و اورژانس بوده است.

وی یادآور شد: مناطق روستایی تحت پوشش هم ۶۵۰ نقطه بوده است که امسال مناطق تحت پوشش خود را در حوزه درمانی و بهداشتی افزایش خواهد داد.

ترکمانه اظهار کرد: بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، اجرای و تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم و روستایی کشور دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف بنیاد برکت توسعه مراکز بهداشتی و بیمارستان به ویژه در مناطق محروم جامعه است گفت: در این حوزه تاکنون اقدامات بسیار گسترده‌ای صورت گرفته است که نقش موثری در جذب گردشگر سلامت دارد.

کد خبر: ۲۱۹٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha