۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
امضای تفاهم‌نامه ساماندهی متقاضیان ساخت مسکن و بازسازی ناوگان حمل و نقل
بین وزارت راه و اتاق تعاون صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه ساماندهی متقاضیان ساخت مسکن و بازسازی ناوگان حمل و نقل

تفاهمنامه همکاری وزارت راه و اتاق تعاون ایران برای ساماندهی متقاضیان ساخت مسکن و بازسازی ناوگان حمل و نقل به امضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، تفاهمنامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و اتاق تعاون ایران برای ساماندهی متقاضیان ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن با مشارکت بخش تعاون در قالب طرح‌های احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده و همچنین بازسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری به امضا رسید.

در این مراسم که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در سخنانی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش تعاون در شاخه‌های مختلف اقتصادی و توجه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مسئولان عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران به این بخش، خواهان افزایش سهم بخش تعاون در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون و برون شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده شد.

رئیس اتاق تعاون ایران افزود: هم اکنون ۹۴ هزار تعاونی در بخش‌های مختلف صنعت، حمل و نقل، کشاورزی، معدن، خدمات و. فعال است و در این بخش بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی افزود: ۴ هزار تعاونی در بخش حمل و نقل بار و مسافر و ۱۲ هزار تعاونی در بخش مسکن کشور وجود دارد که تجربیات ارزشمندی در این بخش دارند و می‌توانند به کمک دولت در اجرای مسوولیت‌های خود بیایند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم در سخنانی، بخش تعاون را یکی از بخش‌های مهم اقتصاد در کشور دانست و گفت: در بخش مسکن، تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌شود که بر اساس تفاهم‌نامه قبلی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ساخت صدهزار منزل برای کارگران در جوار شهرک‌های صنعتی در اولویت قرار دارد.

وی افزود: از مشارکت بخش تعاون در حوزه حمل و نقل ریلی یخچالدار برای جابجایی محصولات کشاورزی و همچنین نوسازی ناوگان زمینی و دریایی استقبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای که از چند روز قبل در کشور آغاز شد، ظرفیت مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی است و هم اکنون به رانندگان ناوگان فرسوده بالای ۵۰ سال که شامل ۸۶۳ کامیون است پیامک مراجعه برای نوسازی ارسال شده و خودروهای نو با مشارکت ایران خودرو دیزل با نیرومحرکه بنز با بهترین شرایط واگذار خواهد شد.

وی مشارکت پالایشگاه‌های کشور برای تولید سوخت مناسب ناوگان جاده‌ای نو را امری مهم دانست و گفت: مطمئن هستیم که پالایشگاه‌های کشور هم در این زمینه به هنگام، اقدام مناسب خواهند داشت.

وی افزود: در بیست سال گذشته ۲۰ هزار کامیون فرسوده جایگزین شده، ولی تلاش داریم در مدت سه سال آینده، ۵۳ هزار کامیون بالای ۴۰ سال را نوسازی کنیم.

کد خبر: ۲۱٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha