۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۸
ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس، تنها راهکار کنترل هیجان در کوتاه‌مدت
مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان تاکید کرد

ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس، تنها راهکار کنترل هیجان در کوتاه‌مدت

امیدواریم تازه واردهای بازار و اشخاصی که آشنایی کمتری با دانش مالی دارند، به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان ها اقدام به فعالیت در این بازار کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سعید جمالی مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان ضمن اشاره به رونق بازار سهام در هفته‌های اخیر، بیان کرد: ورود نقدینگی به بازار سرمایه کاملاً مشهود است و اگرچه بازار سرمایه در هفته‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته، اما معتقدم بازار سهام در مقایسه با بازارهای رقیب هنوز پتانسیل رشد دارد. برای اثبات این ادعا کافیست ارزش دلاری بازار سرمایه و بازارهای رقیب در سال‌های اخیر مورد بررسی قرار گیرد. با این تفاسیر در کوتاه مدت نباید نگران خروج نقدینگی از بازار سهام بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: البته با توجه به سیالیت پول، طبیعی است که بعد از یک رشد مقطعی، بخشی از نقدینگی از بازار سهام خارج شود و نمی‌توان مانع از خروج نقدینگی از این بازار شد؛ مگر آن که سعی کنیم سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری بلندمدت و غیرمستقیم سوق دهیم تا با فعالیت نهادهای تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر در بازار، فعالیت‌های سفته‌بازانه در بازار سهام کاهش یابد.

جمالی ضمن ابراز نگرانی از برخی رفتارهای هیجانی در بازار سهام اظهار کرد: مشکل اینجاست که برخی سرمایه‌گذاران با مشاهده رشد قیمت سهام، مجددا اقدام به رفتارهای هیجانی می‌کنند. در نظر داشته باشید که هنوز تاثیر تورم و افزایش قیمت‌ها در صورت‌های مالی شرکت‌ها و صنایع بورسی نمایان نشده و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازار به خوبی می‌دانند که باید از این فرصت‌ها برای انتخاب سهم مناسب و بنیادی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم تازه واردهای بازار و اشخاصی که آشنایی کمتری با دانش مالی دارند، یا به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان ها اقدام به فعالیت در این بازار کنند و یا اگر قصد سرمایه‌گذاری مستقیم دارند، روی سهم‌های بزرگ و بنیادی بازار سرمایه‌گذاری کنند تا ریسک کمتری متوجه آنان شده و در آینده شاهد خروج نقدینگی کمتری از بازار سرمایه باشیم.

جمالی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به جریان ورود نقدینگی به بازار سهام و بروز برخی رفتارهای هیجانی و تشکیل صف‌های خرید در بعضی نمادهای کوچک و متوسط بازار، امیدواریم این روزها متولیان بازار سرمایه و مدیران نهادهای تخصصی و... از هر فرصتی برای اطلاع‌رسانی، ترغیب و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بورس و ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

کد خبر: ۲۱۹٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha