۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
۷ عامل طلایی موثر بر قیمت مغز پسته درجه یک

۷ عامل طلایی موثر بر قیمت مغز پسته درجه یک

اگر به دنبال قیمت مغز پسته درجه یک بهداشتی با بار میکروبی پایین جهت صادرات هستید حتما با ما در این مقاله همراه باشید.

قیمت مغز پسته

احتمالا با مغز پسته و فواید بی نظیر آن آشنا هستید. در اینجا می خواهیم راجع به قیمت مغز پسته و عوامل تاثیرگذار بر آن صحبت کنیم. به طور کلی مغز پسته جزء کالاهای لوکس و گران قیمت به حساب می آید و معمولا قیمت مغز پسته از بسیاری از انواع آجیل و میوه ها بالاتر است. فارغ از هزینه های پرورش پسته مانند کود، ابزار لازم، هزینه های نگهداری و... برخی عوامل دیگر هم در بالا بودن قیمت مغز پسته سهیم هستند.

شرکت صنایع غذایی مغزچین سبز توانسته است با استفاده از علوم و نجهیزات مدرن آزمایشگاهی و تولیدی بار میکروبی  پسته را بشدت کاهش دهد و به زیر حد مجاز و نزدیک به صفر برساند. پسته پس از فرآوری و استریل و بهداشتی شده در کارتن های وکیوم شده بسته بندی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت مغز پسته و سایر فراورده های آن و تهیه این محصولات می توانید به فروشگاه اینترنتی مغزچین مراجعه کنید. در ادامه به بررسی برخی عوامل تاثیر گذار در قیمت مغز پسته می پردازیم.

قیمت مغز پسته با توجه به کیفیت آن متغیر است.


 

کیفیت مغز پسته

مهمترین عامل در قیمت مغز پسته، کیفیت آن است. اما چگونه می توان مغز پسته با کیفیت را از انواع بی کیفیت و یا دارای کیفیت پایین تر تشخیص داد؟

به طور کلی رنگ شفاف و روشن، از جمله خصوصیات مغز پسته مرغوب است. مغز پسته تازه و با کیفیت، فاقد رنگ پریدگی و چروکیدگی است. همچنین وجود تیرگی یا کدری روی پوست اولیه مغز نشانه کیفیت پایین آن است. گاهی پوست فوقانی مغز پسته را برای به دست آوردن مغز با کیفیت تر جدا می سازند که به محصول به دست آمده، مغز پسته دو پوست یا کالک می گویند. قیمت مغز پسته دوپوست از مغز پسته معمولی بالاتر است.

البته فرایند تولید مغز پسته دوپوست یک فرایند نسبتا طولانی است و هر نوع پسته ای هم قابلیت تولید مغز پسته دو پوست را ندارد. با توجه به قیمت مغز پسته کالک یا دو پوست، این نوع از مغز بیشتر جنبه صادراتی دارد.

قیمت مغز پسته دو پوست

مغز پسته دو پوست یا کالک به علت قیمت بالای آن بیشتر جنبه صادراتی دارد.


 

نوع پسته

همانطور که می دانید پسته ها انواع مختلفی دارند. طبیعی است که قیمت مغز پسته با توجه به نوع آن متفاوت باشد. یکی از مواردی که در انواع پسته ها با یکدیگر تفاوت دارد، میزان چربی موجود در مغز آن است. در واقع با توجه به اینکه چربی موجود در پسته از نوع چربی های مفید است، هر چقدر مغز دارای چربی بیشتری باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد بود.

ذکر این نکته هم ضروری است که برخی از انواع پسته هم به علت کم بازده بودن قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع پسته دارند که این نکته هم می تواند در قیمت مغز پسته انواع خاص اثر گذار باشد.

تازگی مغز پسته

مغز پسته ای که دارای سوراخ یا کرم خوردگی باشد، طرفدار زیادی ندارد. حتی اگر پوسته اولیه و فوقانی مغز پسته برداشته نشود، باز هم باید به گونه ای باشد که کیفیت و تازگی آن، متقاضی را به خرید ترغیب کند. طبیعتا مغز پسته تازه و سالم مزه و طعم مطبوع تری هم خواهد داشت.

ترد بودن مغز پسته

 مغز پسته باید نرم و ترد باشد. مغز پسته خشک طرفدار زیادی برای خرید و مصرف ندارد. متقاضیان خرید مغز پسته افراد خاص جامعه هستند و برای فروش این محصول باید به این نکته توجه داشت.

قیمت چیپس پسته

مغز پسته مرغوب را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی مغزچین بخواهید.


 

شکل و اندازه

شکل و اندازه مغز پسته هم می تواند در قیمت آن تاثیر گذار شوند. مغز پسته ای که برای فروش آماده می شود، باید قبلا دست چین شده و در یک شکل و اندازه نسبتا یکسان بسته بندی گردد. قیمت مغز پسته دست چین شده و یک شکل و یک اندازه از قیمت مغز پسته های نا هماهنگ بیشتر است.

عدم وجود موارد نگهدارنده و افزودنی

آخرین عامل در قیمت مغز پسته خالص بودن آن است. گاهی برای افزایش ماندگاری این فراورده از مواد افزودنی استفاده می شود که اگر چه ممکن است این مواد در تازه نگه داشتن ظاهری رنگ و شکل مغز موثر باشند، اما مسلما بر طعم و مزه مغز تاثیر نامطلوب می گذارند.

بهترین زمان خرید مغز پسته

زمان برداشت پسته بسته به نوع آن از اواسط شهریور تا اواسط آبان می باشد. پسته در بعضی از استان ها زودتر و در برخی دیگر کمی دیگر آماده چیدن می شود. استحصال مغز پسته یک پروژه نسبتا زمان بر است و برای به دست آوردن مغز،  باید چند هفته ای صبر کرد. با این توضیحات می توان گفت، اواسط مهر ماه یا اوایل آبان ماه بهترین زمان برای خرید مغز پسته با کیفیت است.

متغیر بودن قیمت مغز پسته

با توجه به موارد فوق باید گفت، قیمت مغز پسته در طول سال متغیر است. برای اطلاع از آخرین قیمت مغز پسته و تهیه این محصول، با کیفیت بالا و قیمت ارزان، می توانید به فروشگاه اینترنتی مغزچین مراجعه کنید. علاوه بر مغز پسته انواع فراورده های دیگر پسته هم در این فروشگاه با قیمت مناسب عرضه می شوند. گفتنی است، آخرین قیمت اعلامی مغز پسته درجه ۱ بصورت خام و فرآورده های آن نظیر خلال پسته، گرانول پسته، چیپس پسته و غیره و همچنین فرآورده های بادام درختی، بادام زمینی، فندق و خرید نارگیل را در این فروشگاه صنایع غذایی مغزچین سبز استعلام و خرید نمایید.

گرانول پسته

گرانول پسته

گرانول فندق

گرانول فندق
 

خرید مغز بادام

مغز بادام ایرانی و خارجی

خرید بادام پرک

خرید بادام پرک

خرید خلال پسته

خرید خلال پسته

خرید پودر نارگیل

خردی پودر نارگیل

خرید روغن و خمیر نارگیل

خرید روغن و خمیر نارگیل

کد خبر: ۲۱۹٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha