۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
۵ هزار فرآورده از چوب تولید می شود| رشد نماهای چوبی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

۵ هزار فرآورده از چوب تولید می شود| رشد نماهای چوبی

ساری- قربانی، محقق و استاد دانشگاه در مازندارن با بیان پنج هزار فرآورده از چوب تهیه می شود، گفت: نماهای چوبی در ساختمان ها رو به افزایش است.

سمیه قربانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به عوامل تخریب طبیعت و جنگل، چرای بیش از حد و مخرب دام در سال جنگلی، قطع درختان به رغم اجرای طرح تنفس را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: همچنین روند پرشتاب توسعه اقتصادی فشار بر عرصه های جنگلی را بیشتر کرده است.

وی بابیان این که چوب ماده اولیه بسیاری از صنایع چوبی به شمار می رود، افزود: فرآورده های مختلف از چوب تهیه و تامین می شود از این رو برای افزایش عمر مفید و زیبایی چوب برنامه ریزی کرد.

وی کاشت گونه های تندرو چوب را راهکاری برای جبران محدودیت به منابع چوبی بیان کرد و گفت: همچنین بایدفرآورده های چوبی را مقابل عوامل طبیعی و غیرطبیعی مخرب افزایش داد و هوازدگی از جمله عوامل تخریب به شمار می رود.

قربانی با عنوان این که مصرف چوب در نمای ساختمان ها افزایش پیدا کرده است، افزود: باید تدابیری اتخاذ کنیم تا ا چوب های به کار رفته در نما ماندگاری بیشتری داشته باشند و در همه جای دنیا برای آن فکری شده است تا زیبایی چوب حفظ شود.

این استاد دانشگاه با بیان این که باید برای افزایش عمر و کیفیت فرآورده های چوبی برنامه ریزی کرد، خواستار بهره گیری از طرح های دانش بنیان در این زمینه شد.

کد خبر: ۲۱۹٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha