۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
 تخصیص بودجه ۳.۵ میلیارد دلاری برای تأمین دارو
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد

تخصیص بودجه ۳.۵ میلیارد دلاری برای تأمین دارو

عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تخصیص بودجه ۳ و نیم میلیارد دلاری برای تأمین دارو خبر داد و گفت: امسال از منابع مناسبی برخورداریم

به گزارش بازار، بهرام عین‌اللهی در پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: هر مدیری در حیطه کاری خود نیازهایی دارد که باید آن‌ها را بشناسد، تحلیل و به تناسب نیازها برنامه تدوین کند و افراد زبده، انقلابی و جهادی را برای پیشبرد برنامه اش بکار گیرد.

وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت بهره وری در استفاده از امکانات تأکید و تصریح کرد: وجود پیوست فرهنگی در همه تصمیمات و اقدامات نظام سلامت، اولویت و اهمیت دارد و باید در همه مراکز درمانی بزرگ شوراهای فرهنگی فعال شده و پیوست یاد شده را اجرا کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۶۰۰ طرح نیمه تمام در حوزه سلامت در کشور وجود دارد، از رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور خواست به جای شروع طرح‌های جدید به تکمیل و اتمام این طرح‌ها اهتمام ورزند.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه برنامه سلامت خانواده به زودی کل کشور را پوشش می‌دهد، گفت: پرداختی به پزشکان خانواده بر مبنای عملکرد خواهد بود.

عین اللهی با اشاره به راهبرد نظام سلامت مبنی بر اولویت پیشگیری بر درمان، افزود: این رویکرد نباید به اسناد و مکاتبات محدود شود؛ بلکه لازم است برنامه «سلامت خانواده» را در عرصه اقدام و عمل و به معنای مورد انتظار تحقق بخشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تخصیص بودجه ۳ و نیم میلیارد دلاری برای تأمین دارو خبر داد و گفت: امسال از منابع مناسبی برخورداریم؛ بنابراین از دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم تا با صرفه جویی، برنامه‌های خود را با قوت دنبال کنند.

عین اللهی از رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواست امکانات و ظرفیت‌های ارائه خدمات به دانشجویان را ارتقا دهند و در همین خصوص بر افزایش کیفیت و بهینه سازی خوابگاه‌های دانشجویی تأکید کرد.

عین اللهی همچنین با تأکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای رشد تولید سلامت محور و ارتقای شاخص‌های اقتصاد سلامت، از اختصاص مأموریت ویژه به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان خبر داد.

وزیر بهداشت گفت: امسال را مقام معظم رهبری سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری فرموده اند. خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در استان‌های کشور برای تحقق این نامگذاری حکیمانه وجود دارد و با برنامه ریزی، می‌توان رشد تولید سلامت محور را در ابعادی چشمگیر تحقق بخشید.

کد خبر: ۲۱۹٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha