۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به شرکت‌های فناوری هشدار داد

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به شرکت‌های فناوری هشدار داد

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا درباره استفاده از هوش مصنوعی که باعث فریب و آسیب به مصرف کنندگان می‌شود، به شرکت‌های فناوری هشدار داد.

به گزارش بازار، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) فریب کلاهبرداری‌های قدیمی را که از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند، نمی‌خورد. از زمان تأسیس این کمیسیون در سال ۱۹۱۴، این نهاد به عنوان سنگری در برابر تقلب، فریب و معاملات مبهمی که مصرف کنندگان آمریکایی هر روز با آن مواجه می‌شوند، ایستاده است.

مایکل اتلسون، وکیل بخش شیوه‌های تبلیغاتی این کمیسیون هم استدلال این نهاد در مورد اینکه چگونه سیستم‌های هوش مصنوعی مولد مانند چت‌جی‌پی‌تی، Dall-E ۲ می‌توانند برای نقض قانون این سازمان مورد استفاده قرار گیرند و آنچه که با شرکت‌ها انجام می‌دهد را بیان کرد.

اتلسون گفت، بر اساس قانون کمیسیون تجارت فدرال، اگر یک عمل بیشتر ضرر داشته باشد تا سود، ناعادلانه است. اگر باعث صدمات قابل توجهی به مصرف کنندگان شود یا احتمال آن وجود داشته باشد که به طور منطقی توسط مصرف کنندگان قابل اجتناب نباشد و با مزایای متضاد برای مصرف کنندگان یا رقابت جبران نشود، باز هم ناعادلانه است.

او خاطرنشان می‌کند که نسل جدید چت بات‌ها مانند بینگ، بارد و چت‌جی‌پی‌تی می‌توانند برای تأثیرگذاری بر باورها، احساسات و رفتار کاربر استفاده شوند. قبلا دیده‌ایم که آن‌ها به عنوان مذاکره‌کننده در شبکه تامین والمارت و به‌عنوان گفتگودرمانگر استخدام شده‌اند، هر دو شغل به‌طور خاص برای تاثیرگذاری بر مردم طراحی شده‌اند.

او اذعان می‌کند که مسائل مربوط به فناوری هوش مصنوعی مولد بسیار فراتر از حوزه اختیارات کمیسیون تجارت فدرال است، اما مجددا تاکید می‌کند که شرکت‌های مسئولیت ناپذیر از آن برای سواستفاده از مصرف‌کنندگان استفاده نمی‌کنند. وکیل این نهاد هشدار داد: شرکت‌هایی که به استفاده‌های جدید از هوش مصنوعی مولد فکر می‌کنند، مانند سفارشی کردن تبلیغات برای افراد یا گروه‌های خاص، باید بدانند که عناصر طراحی که افراد را فریب می‌دهند تا انتخاب‌های مضر انجام دهند، یک عنصر رایج در پرونده‌های کمیسیون تجارت فدرال هستند، مانند اقدامات مربوط به پیشنهادات مالی، خریدهای درون بازی و تلاش برای لغو خدمات.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha