۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
نداشتن نشان تجاری بین المللی چالش اصلی صادرات محصولات بهداشتی است
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت:

نداشتن نشان تجاری بین المللی چالش اصلی صادرات محصولات بهداشتی است

به گفته معاون صنایع وزارت صمت یکی از چالش‌های در حوزه صادرات محصولات آرایشی، بهداشتی و سلولزی نبود نام نشان تجاری بین المللی است که رفع این مشکل مقدمه‌ی هر اقدامی برای افزایش صادرات و واردات است.

به گزارش بازار، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: یکی از مسائلی که در تولید مخصوصا در حوزه لوازم بهداشتی و آرایشی وجود دارد، موضوع کیفیت و رعایت سطح استاندارد بین المللی است.

برادران در ادامه افزود: در سیمین نمایشگاه آرایشی، بهداشتی و سلولزی جدا از استقبال ۳۰۰ شرکت داخلی از ۱۳ کشور جهان در قالب ۶۷ شرکت است که نشان از حضور در بازارهای بین المللی و تعاملات بین المللی است.

وی بیان کرد: با عرضه ۳۳ درصد مواد اولیه پلیمری تولید محصولات شوینده و سلولزی در بورس کالا شاهد رشد تولید این محصولات بودیم. تولیدات محصولات آرایشی و بهداشتی در سال‌های اخیر با عمق داخلی سازی بیشتر تولید، بسته بندی و به بازار عرصه شده و در حوزه تنوع هم رشد ۲۶ درصدی داشته است.

برادران درباره توسعه صادرات محصولات آرایشی، بهداشتی و سلولزی بیان کرد: جلسات و نشست‌هایی در غالب هیات‌های تجاری و نمایشگاه‌های بین المللی با کمک انجمن تخصصی برگزار شده تا بتوانیم محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر و یابه صورت محصول مشترک تولید کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از چالش‌های در حوزه صادرات محصولات آرایشی، بهداشتی و سلولزی نبود نام نشان تجاری بین المللی است که رفع این مشکل مقدمه‌ی هر اقدامی برای افزایش صادرات و واردات این کالاها است.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha