۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
آیا مقاومت دو میلیون و پانصد هزار واحد شکسته می شود؟

آیا مقاومت دو میلیون و پانصد هزار واحد شکسته می شود؟

امروز شاخص کل باید کندل بالای محدوده کنونی بزند تا تثبیت شود که با قدرت و حجم بالایی که در روند صعودی دیده می‌شود بعید است که این سطح مشکل ساز شود.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل بورس دیروز با یک کندل قوی و حجم بالا از محدوده ۲ میلیون و پانصد هزار واحد که محدوده مقاومت روانی و تکنیکالی هست عبور کرد البته هنوز برای اینکه گفته شود شکست معتبر انجام شده زود است. امروز هم باید کندل بالای این محدوده زده شود تا تایید و تثبیت کند ولی با قدرت و حجم بالایی که در روند صعودی دیده می‌شود بعید است که این سطح مشکل ساز شود.

در حال حاضر شاخص هم وزن وضعیت بهتری دارد به این دلیل که شاخص کل به مقاومت خورده و هم اینکه رشد بازار توسط ارکان بازار کنترل می شود و حقوقی های مثل صندوق تثبیت بازار و بازارگردان ها چون نمیخواهند رشد عجیب رخ بدهد طبیعتا عرضه های کنترل شده در سهم های بزرگ دارند در این شرایط افراد حقیقی هم جذب سهم های کوچکتر می شوند.

از نظر ارزش معاملات سهام، دیروز ارزش کل معاملات نزدیک به ۳۲ همت بود که ۲۰ همت اش را معاملات خرد سهام تشکیل داد. برای چندمین روز هست که ارزش معاملات ۲۰ همت شده و این قوی بودن روند رو نشون میده البته در سال ۹۹ عدد های بالاتر از این زیاد داشتیم و هنوز تا اوج تاریخی ارزش معاملات فاصله داریم.

در حال حاضر پیش‌بینی می شود بازار آخر هفته را روز مثبتی داشته باشد و انتظار می رود همچنان سهم های کوچک و متوسط بازار بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • S d IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      مقاوت 2 میلیون و پانصد شکسته شده تو ندیدی