۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
ایجاد مشوق برای رونق صادرات صنایع‌دستی مهم است
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

ایجاد مشوق برای رونق صادرات صنایع‌دستی مهم است

ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر اختصاص مشوق برای رونق صادرات صنایع‌دستی تاکید کرد.

به گزارش بازار، سیدعزت‌الله ضرغامی گفت: یکی از موضوعاتی که باید در حوزه صادرات صنایع‌دستی به آن جدی توجه کرد، ایجاد دفتر برنامه‌ریزی است. صادرات در همه حوزه‌ها مهم است اما در حوزه صنایع‌دستی اهمیت بیشتری دارد.

ضرغامی افزود: اگر مسائل صادرات برطرف شود تولیدکننده دلگرم می‌شود و سه شیفت به فعالیت خواهد پرداخت.

وزیر میراث فرهنگی گفت: صنایع‌دستی برای من به‌عنوان وزیر این وزارتخانه بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که با فعالان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی جلسات زیادی برگزار و از نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها بازدید می‌کنم.

او با اشاره به اهمیت معرفی صنایع‌دستی ایرانی در کشورهای مختلف دنیا، افزود: سفیر جدید ایران در اسپانیا، چند روز قبل از اعزام با من ملاقات داشت و در آن دیدار درباره اهمیت صنایع‌دستی ایرانی با او صحبت کردم.

ضرغامی درباره تقویت بازاریابی صنایع دستی گفت: رایزن‌های فرهنگی نقش مهمی دارند و تمام رایزن‌های فرهنگی ما باید در محل ماموریتی خود نسبت به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی اقدام کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: یکی از ویژگی‌های صادرات صنایع‌دستی این است که معمولا حجم آن کم است و صادرات آن سخت نیست. از این رو در کنار صادرات عمده، به صورت خرد و چمدانی می‌توان صادرات انجام داد. بنابراین باید بسته‌های کوچک صادراتی تعریف کرد تا صادرات صنایع‌دستی آسان‌تر انجام شود.

ضرغامی با اشاره به اهمیت تقویت همکاری‌ها بین وزارتخانه خود و بخش خصوصی اضافه کرد: ما و شما یکی هستیم و با کمک هم باید دو جنس کار یکی رفع موانع و دومی ایجاد مشوق را انجام دهیم. هر دو دارای اهمیت است و می‌تواند به صادرات بهتر صنایع‌دستی کمک کند. هر قدر صادرات صنایع‌دستی تقویت شود، به نفع کشور است و تولید نیز رونق می‌گیرد.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha