۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
تلاش برای بهینه‌سازی خریدهای تجمیعی در حوزه تجهیزات پزشکی
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی خبر داد

تلاش برای بهینه‌سازی خریدهای تجمیعی در حوزه تجهیزات پزشکی

صفوی، رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی از هدف گذاری در راستای بهینه‌سازی خریدهای تجمیعی در حوزه تجهیزات پزشکی خبر داد.

به گزارش بازار، سید حسین صفوی در نشست هم اندیشی تجهیزات پزشکی که با حضور سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، کارشناسان تجهیزات پزشکی و نماینده‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، گفت: از موضوع‌های مورد گفتگو در این نشست، مسأله معرفی سامانه‌ای است که چرخه خرید تجهیزات پزشکی را از نیاز سنجی تا نصب و بهره برداری رصد خواهد کرد؛ برای بهینه سازی خریدهای تجمیعی در حوزه تجهیزات پزشکی، این سامانه به زودی راه اندازی خواهد شد.

مهندس صفوی همچنین گفت: با همکاری و بهره مندی از نظرات مشورتی تلاش می‌کنیم تا تجهیزاتی که خریداری می‌شود از نقطه صفر تا صد ارزیابی شود. به عبارتی فرایند خرید، تحویل به دانشگاه، زمان نصب دستگاه، وضعیت نصب همچنین خدمات شرکت به لحاظ نصب و گارانتی ارزیابی و بررسی می‌شود و این موضوع در تصمیمات بعدی موثر خواهد بود.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی گفت: تعیین دقیق و کارشناسی مشخصات فنی در خریدهای تجمیعی تاثیر مستقیم بر ارائه خدمات سلامت به بیماران خواهد داشت از این رو استفاده از نظرات کارشناسی استادان و کارشناسان در این حوزه با اهمیت است.

مهندس صفوی گفت: هیات امنا در نظر دارد که نشست‌هایی در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار کند تا هم بازخورد از تجهیزات و ملزومات مورد استفاده در مراکز گرفته شود و هم از نظرات کارشناسی برای کمک به بهینه سازی خریدهای تجمیعی که به صلاح و صرفه کشور باشد بهره‌مند شویم تا این تجهیزات به بهترین شکل برای بیماران استفاده شود.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی تاکید کرد: بحث نیاز سنجی دقیق تجهیزات سرمایه‌ای با اهمیت است از طرفی با توجه به محدودیت ریالی و ارزی باید با دقت به این موضوعات پرداخت. اینکه تجهیزات خریداری شده در کمترین زمان به بهره برداری برسد و به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد، از اهدافی است که بیش از پیش با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی و کارشناسان به آن دست خواهیم یافت.

کد خبر: ۲۱۸٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha