۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در پروژه های لرزه نگاری و اکتشاف میادین نفتی ایلام
استاندار ایلام خبر داد:

سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در پروژه های لرزه نگاری و اکتشاف میادین نفتی ایلام

ایلام-استاندار ایلام از سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در پروژه های لرزه نگاری و اکتشاف میادین نفتی ایلام خبر داد.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز شنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری ایلام، پیش شرط توسعه استان را در گرو ایجاد سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: امروز دولت سرمایه گذاری بسیار خوب و قابل توجه ای در استان انجام داده است بطور مثال ظرف یک سال گذشته تنها وزارت نفت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نموده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در پروژه های لرزه نگاری و اکتشاف میادین نفتی در مناطق مختلف استان ازجمله ایوان، چرداول، ایلام، آبدانان و دهلران، سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰۰ میلیون دلاری در پتروشیمی و NGL  دهلران، آغاز عملیات اجرایی پروژه مهم طرح نگه داشت میدان نفتی پایدار غرب و آبان با سرمایه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان،  اختصاص ۷۰۰ میلیون دلار برای توسعه میادین نفتی استان در شورای عالی اقتصاد، تقویت چاه‌های گاز استان با اعتبار ۱۳۰ میلیون یورو، سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در پروژه pp پتروشیمی ایلام و ... گوشه ای دیگر از سرمایه گذاری های ایجاد شده در استان ایلام است.

وی افزود: اقدامات بسیار مهم دیگری چون ایجاد خط راه آهن ایلام به اسلام آباد، ایجاد آزاد راه حمیل ایلام مهران کربلا، ایجاد آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف، ایجاد پتروشیمی در شهرستان های مهران، هلیلان و دره شهر و ... نیز در شرف انجام است.

سلیمانی دشتکی در ادامه به اقدامات خوب در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: واضح است یکی از دغدغه های مهم مردم استان بحث بیکاری جوانان است و در این زمینه تلاش های گسترده ای شکل گرفته است تا جایی که نرخ آمار بیکاری استان از ۱۷.۳ در سال ۹۱ به ۱۲.۷ در سال ۹۶ رسید و نیز در پاییز امسال به ۸.۱ درصد رسیده است و البته این نتیجه تلاش مجموعه همه دلسوزان استان است و با این حال تا ریشه کنی بیکاری در استان هنوز فاصله زیاری داریم و در این زمینه برنامه ریزی گسترده ای شکل گرفته است.

وی در ادامه ضمن ابراز رضایت از رویه وحدت و همدلی ایجاد شده در استان، گفت: این فضای مثبت باعث ایجاد هم افزایی در امور پیش رو شده است بطوری که در این شرایط سخت اقتصادی، در استان اقدامات خوب و ارزشمندی انجام شده و یا در حال انجام است.

کد خبر: ۲٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha