۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
 قیمت جهانی طلا ثابت ماند

قیمت جهانی طلا ثابت ماند

قیمت طلا ثابت بود و فعالان بازار منتظر نشانه‌جدید بانک‌های مرکزی بزرگ در مورد برنامه سیاست پولی به‌ویژه فدرال رزرو آمریکا بودند.

به گزارش بازار، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۹۸۱ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۹۸۲ دلار و ۷۰ سنت رسید. انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست دوم تا سوم مه، نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد. آجی کدیا مدیر شرکت Kedia Commodities در بمبئی اظهار کرد که اگر فدرال رزرو مشکلات مربوط به رکود را ارائه کند و به توقف چرخه افزایش نرخ اشاره کند، قیمت طلا می تواند به ۲۰۰۰ دلار برسد.

داده‌های منتشر شده روز دوشنبه نشان داد که تولید ایالات‌متحده در ماه آوریل کاهش یافت اما فشارهای تورمی افزایش یافت که از انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره حمایت کرد. قیمت شمش در جلسه قبل کاهش یافت زیرا دلار پس از داده‌های تولیدی ایالات‌متحده بهتر از حد انتظار افزایش یافت. بانک مرکزی اروپا برای هفتمین نشست متوالی در روز پنجشنبه نرخ بهره را افزایش خواهد داد. بر اساس گزارش رویترز، طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی شناخته می‌شود اما افزایش نرخ‌ها تقاضا برای دارایی با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۸۷ دلار رسید. کدیا افزود که تقاضای صنعتی برای نقره در سال ۲۰۲۳ بالا خواهد بود و قیمت‌ها ممکن است امسال به ۳۲ دلار برسد. پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۴۷ دلار و ۹۴ سنت رسید در حالی که پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۴۶۰ دلار و ۷۸ سنت رسید.

کد خبر: ۲۱۸٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha