۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
 سبد دارایی های مشمولان سهام عدالت قابل مشاهده شد/ ارزش و تعداد سهام خود را کجا ببینیم؟

سبد دارایی های مشمولان سهام عدالت قابل مشاهده شد/ ارزش و تعداد سهام خود را کجا ببینیم؟

با وجودی که بانک ها عهده دار فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت مشمولانی که سهام خود را آزاد کرده اند؛ شده اند اما دارندگان سهام عدالت اختیار فروش نوع سهام و یا میزان رقم حاصله از داد و ستد آن را ندارند هر چند به راحتی می توانند ارزش و نوع سهام خود را ببینند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: پس از آزادسازی سهام عدالت و امکان فروش بخشی از این سهام توسط بانکها، مشمولان سهام عدالت با پرکردن فرم دریافت کد بورسی و نحوه فروش آن از دیروز دهم خردادماه به شعب بانک ها مراجعه کردند. رجوع سهامداران عدالت به شعب بانک ها برای فروش ۳۰ درصدی سهام خود در حالی انجام می شود که این نوع سهامداران باید ابتدا سهام خود را آزاد کرده باشند چرا که بدون آزادسازی سهام (به شیوه مستقیم) آنها نمی توانند اقدام به فروش سهام خود کنند. 

در چنین شرایطی آن دسته از سهامداران عدالتی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده و یا دست به سهام خود نزده اند (عدم انتخاب روش مستقیم و غیر مستقیم) در عمل صلاحیت سهام خود را به دولت (شرکت های سرمایه گذاری تعاونی سهام عدالت در استانها) سپرده اند و سهام آنها با معامله غیر مستقیم از سوی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت انجام و سود آن نیز نصیب سهامداران می شود.

با این وجود سهامداران عدالت اکنون خواهان مشاهده نوع سهام شرکتها و ارزش آن هستند که البته جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت به تفکیک شرکت های بورسی و تعداد ارزش هرسهم برای آنها در سامانه استعلام و آزاد سازی سهام عدالت،  قابل مشاهده شده است.
 

 مشمولان سهام عدالت اکنون می توانند با مراجعه به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به آدرس اینترنتی panel.sahamedalat.ir می توانند جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود را به تفکیک شرکتهای بورسی و تعداد و ارزش هر سهم مشاهده کنند.

بنا به این گزارش، آزادسازی سهام عدالت از روز شنبه دهم خرداد جاری به مفهوم عام و گسترده آن یعنی امکان استیفای حقوق همه جانبه سهامداری همانند سایر سهامداران انجام خواهد شد و مشمولان سهام عدالت قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع مالکانه خود را به عنوان سهامدار اعمال کنند.

شرکت سپره گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت را راه اندازی کرد.

براین اساس مشمولان سهام عدالت با مراجعه به آدرس اینترنتی panel.sahamedalat.ir با درج کدملی دارایی سهام عدالت را می‌توان مشاهده کرد و سهامداران می توانند جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود را به تفکیک شرکتهای بورسی و تعداد و ارزش هر سهم مشاهده کنند.

در سایت سهام عدالت نوشته شده است:

توجه

این سامانه برای مشاهده خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام عدالت است.

سهامداران می بایست قبلا در سامانه خصوصی¬سازی روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده باشند.

در صورت عدم موفقیت در ورود می توانید مشخصات و تلفن همراه خود را در www.samanese.ir ویرایش نمایید.

ورود به سامانه از طریق شماره تلفن همراه معتبر متعلق به کد ملی شما که قبلا توسط سهامدار در سایت خصوصی سازی اعلام شده، صورت میپذیرد.

مسئولیت فردی برای حفاظت از محرمانگی اطلاعات بر عهده سهامدار است.

فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری می‌باشد.

مسئولیت استفاده از کد تایید پیامک شده، توسط هر شخص دیگر به عهده سهامدار است.

هرگونه استفاده از اطلاعات مندرج به وسیله فرد دیگر یا اشخاص ثالث به شدت ممنوع و مسئولیت آن به عهده سهامدار است.

دسترسی و استفاده از این سامانه محدود، غیرقابل انتقال و صرفا مجاز برای استفاده از آن توسط شما فراهم گردیده است

تاریخ آخرین بروزرسانی اطلاعات از سازمان خصوصی سازی ۱۳۹۹/۰۳/۰۷ می باشد. لذا در صورت ویراش مشخصات و یا انتخاب روش مستقیم بعد از این تاریخ، در بروزرسانی های آتی امکان مشاهده برای شما فراهم می باشد.

سهام را بفروشیم یا نگه داریم؟
به گزارش «بازار» هرچند سهامداران عدالت اختیار فروش سهام خود را دارند، اما کارشناسان تاکید دارند؛ سهام عدالت برای فروش نیست، بلکه برای سرمایه گذاری سود آور در میان مدت و دراز مدت است، چرا که با فروش سهام عدالت این امتیاز که سودآوری مستمری را در بر دارد برای همیشه از کف خواهد رفت.  

علاوه براین از آنجایی که سهام عدالت بخشی از شرکت های معتبر و سودآوری چون بانک ها، بیمه ها، شرکت های پتروشیمی، فولادی ها و مراکز تولید شناخته شده و بسیار ارزشمندی هستند، بنابراین توصیه می شود حساسیت ها در فروش و نگهداری آن باید بسیار بالا باشد.

کد خبر: ۲۱٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      3 1
      بعد از چند بار عوض کردن شیوه ها و گیج کردن مردم،آخر اینکه گفتن از شنبه امکان فروش برای دارندگان کد بورسی هست(و در جایی گفتن که به بانک نرن)امکان پذیر نشده و من هنوز طهام خود رو در پرتفوی خود نمی بینم
    • مهدی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      6 1
      بعد از چند بار عوض کردن شیوه ها و گیج کردن مردم،آخر اینکه گفتن از شنبه امکان فروش برای دارندگان کد بورسی هست(و در جایی گفتن که به بانک نرن)امکان پذیر نشده و من هنوز طهام خود رو در پرتفوی خود نمی بینم
    • علی امیرخانی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      3 1
      سلام. واقعا عجب زیرساختهایی داریم. بخودم میبال مکه همچین مسئولین خدمت نگذاری داریم. آخه مجبورین
    • یوسف روشنی IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      1 3
      خواهشا اسم این سهام عدالت رو عوض کنین چون خیلی از ایرانی ها این سهام رو ندارن پس عدالتی در کار نیست
    • محبوب محمد نژاد از تبریز IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      3 2
      با سلام سامانه سهام عدالت دور روز است قابل مشاهد نیست و نمی توان سهام اختصاص یافته را مشاهده کرد هر وقت به سامانه مراجه می کنم خطا می دهد
    • فرشاد بخرد فلاحی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
      5 1
      دارای سهام عدالت من چقدر است.
    • محمد IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      0 1
      العان یک ماهه هرروز دارم تو سایت شماره همراه به نام خودم رو وارد میکنم باز میزنه شماره شما متابغت نمی کنه دلیلش چیه
    • برات سرجامی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      1 1
      من۱۶تیرسهام عدالت وازطریق ایوا فروختم شماره شبا وهم اطلاعات کاملا صحیح است ولی هنوزریالی واریزنشده ممنون میشم پیگیرباشین