۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
«ایران ایر» سهمی در خرید هواپیماهای جدید ندارد| عربستان برای پروازهای حج تحریم سوختی اعمال نمی کند
مدیر عامل ایران ایر:

«ایران ایر» سهمی در خرید هواپیماهای جدید ندارد| عربستان برای پروازهای حج تحریم سوختی اعمال نمی کند

فرزادی پور، مدیر عامل ایران ایر با اشاره به اینکه «ایران ایر» سهمی در خرید اخیر هواپیماهای جدید ندارد گفت: امسال ۴۰ تا ۵۰ درصد از هواپیماهای ای‌تی‌آر و بخشی از هواپیماهای ایرباس را فعال کنیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شمس الدین فرزادی پور با اشاره به اینکه «ایران ایر» سهمی در خرید اخیر هواپیماهای جدید ندارد در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: ایران ایر سهمی در خرید اخیر هواپیماهای جدید ندارد و اساسا ایران‌ایر به دنبال خرید تایپ خاصی از هواپیما است که باعث تنوع در تایپ ناوگان این شرکت نشود.

وی ادامه داد : اصل اول ایران‌ایر توسعه ناوگان از طریق سر خط کردن هواپیماهای زمینگیر است و امسال ۵٠ درصد از هواپیماهای ATR سرخط می‌شود.

فرزادی پور در خصوص پروازهای حج تمتع و تامین سوخت گفت: عربستان برای پروازهای حج ایران تحریم سوختی اعمال نکرده و سال‌های گذشته هم این مشکل را نداشتیم. بنابراین تلاش داریم از هواپیماهایی استفاده کنیم که نیاز به سوختگیری در عربستان نداشته باشد و با یک سوخت‌گیری در ایران پرواز رفت و برگشت را انجام دهد .

۹۰ هزار زائر با ۸۰۰ پرواز جابه‌جا می شوند و زوار باید با آرامش و ایمنی جابه‌جا شوند، برای پروازهای حج‌ مشکل خاصی نداریم اما باید یک کار مهم و پرحجم ظرف دو ماه انجام شود

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر ادامه داد: برای پروازهای حج، ناوگان هما که مسئولیت جابه‌جایی زوار را بر عهده دارد، عملیات بسیار پرحجم و خاصی خواهد داشت: ۹۰ هزار زائر با ۸۰۰ پرواز جابه‌جا می شوند و زوار باید با آرامش و ایمنی جابه‌جا شوند، برای پروازهای حج‌ مشکل خاصی نداریم اما باید یک کار مهم و پرحجم ظرف دو ماه انجام شود.

وی گفت: هواپیماهای مورد نیاز برای عملیات رفتِ پروازهای حج، محدودتر است اما برای پروازهای برگشت بیشتر از ۱۱ فروند هواپیمای فعال می‌خواهیم؛ برخی روزها ۲۲ سورتی پرواز حج انجام خواهد شد.

ایرلاین‌ها در پروازهای نوروزی هم از توان و پشتیبانی یکدیگر استفاده کردند و این آمادگی وجود دارد که اگر برای پروازهای اروپایی مشکلی ایجاد شد از توان سایر ایرلاین‌ها استفاده شود

فرزادی‌پور در پاسخ به این سوال که با توجه به کمبود هواپیما برای پروازهای بین‌المللی همزمان با پروازهای حج از ناوگان ایرلاین دیگری استفاده خواهد شد، اظهار داشت: ایرلاین‌ها در پروازهای نوروزی هم از توان و پشتیبانی یکدیگر استفاده کردند و این آمادگی وجود دارد که اگر برای پروازهای اروپایی مشکلی ایجاد شد از توان سایر ایرلاین‌ها استفاده شود.

کد خبر: ۲۱۸٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha