۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
ثبت ۱۶۷۰۰ درخواست پروانه کسب در درگاه ملی مجوزها
رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد

ثبت ۱۶۷۰۰ درخواست پروانه کسب در درگاه ملی مجوزها

رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد از ابتدای سال جاری حدود ۱۶۷۰۰ درخواست پروانه کسب در درگاه ملی مجوزهای کشور با موفقیت ثبت شده، ولی فقط حدود ۱۷۰۰ پروانه صادر شده است.

به گزارش بازار، سید امیر سیاح رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار اعلام کرد: به ۱۵ هزار متقاضی بلاتکلیف به صورت پیامکی پرسشنامه فرستادیم تا بفهمیم کارشان کجا گیر کرده است.

به گفته وی از اول سال جاری حدود ۱۶۷۰۰ درخواست پروانه کسب در درگاه ملی مجوزهای کشور mojavez.ir با موفقیت ثبت شده، ولی فقط حدود ۱۷۰۰ پروانه صادر شده است.

بر اساس این گزارش درخواست‌های ثبت شده پروانه کسب از سراسر کشور مراحل ثبت، احراز هویت، نشانی و استعلام‌های ۸ گانه را در درگاه ملی مجوزها بطور کاملا غیرحضوری و با موفقیت گذرانده اند.

پیش از این هم اعلام شده بود که نسبت صدور به درخواست در پروانه کسب نزدیک به ۱۰ درصد است، اما این نسبت روزانه در حال افزایش است و امید می‌رود با آشناشدن متقاضیان و اتحادیه‌های صنفی با فرآیند جدید ثبت درخواست و صدور پروانه کسب، این نسبت به ۱۰۰ درصد برسد و همه متقاضیان واجد شرایط پروانه کسب، بدون حضور و بدون کاغذ، در کمترین زمان مجوزشان را دریافت کنند.

در همین راستا رئیس اتاق اصناف ایران در نامه‌ای خطاب به روسای اتاق‌های صنفی و اتحادیه‌های کشور، شیوه‌نامه اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها و اتصال مجوزهای صنفی به درگاه ملی مجوزها را ابلاغ کرد.

کد خبر: ۲۱۸٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha