۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
 قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

با انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره و ضعیف‌تر شدن آمار فعالیت کارخانه‌های چین، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش بازار، روز دوشنبه قیمت نفت با نگرانی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و ضعیف‌تر شدن داده‌های تولیدی چین، کاهش یافت. بهای معاملات آتی برنت برای تحویل در ماه جولای در ساعت ۳:۳۹ صبح به وقت تهران با ۵۵ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۷۹.۷۸ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۴ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، با ۷۶.۲۳ دلار معامله شد.

هزینه‌های مصرف کننده ایالات متحده در ماه مارس ثابت بود در حالی که افزایش هزینه‌های خدمات با کاهش کالاها جبران شد، اما فشارهای تورمی مداوم می‌تواند باعث افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو شود.

لحن تند فدرال رزرو می‌تواند بر انرژی و فلزات فشار وارد کند. رشد اقتصادی بیش از حد انتظار ایالات متحده در سه ماهه اول کاهش یافت. در همین حال، داده‌های رسمی روز یکشنبه نشان داد که شاخص پی ام آی چین از ۵۱.۹ در ماه مارس به ۴۹.۲ کاهش یافت.

روز جمعه، پس از اینکه شرکت‌های انرژی درآمدهای مثبت خود را اعلام کردند، قیمت نفت عمدتاً بیش از ۲ درصد افزایش یافت و داده‌های ایالات متحده نشان داد که تولید نفت خام کاهش می‌یابد در حالی که تقاضای سوخت در حال رشد بود. تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که کمترین میزان از ماه دسامبر است.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی، تقاضای سوخت به نزدیک به ۲۰ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ماه نوامبر است. با افزایش تقاضای سوخت موتور قبل از فصل اوج رانندگی تابستان، ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۱۸٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha