۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
فرسودگی آسفالت در نیمی از جاده های کشور
معاون سازمان راهداری خبر داد

فرسودگی آسفالت در نیمی از جاده های کشور

اکبری، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از فرسودگی آسفالت در نیمی از جاده های کشور خبر داد.

به گزارش بازار، رضا اکبری گفت: بر اساس برداشتهای انجام شده در نیمی از استانهای کشور ‌۱۷ درصد از جاده های کشور در مرحله خرابی شدید و ۲۶ درصد در وضعیت نسبتا خراب و مابقی در وضعیت خرابی کم قرار دارند و نیاز به ترمیم دارند.

اکبری گفت : بر اساس آخرین برداشتی که در سال ۱۳۹۹ و بهار ۱۴۰۰ انجام شده حدود ۶۰۰۰ کیلومتر از راهها ترمیم و به همان نسبت به خرابی آنها افزوده شده است.

اکبری گفت: به طور میانگین هر سال حدود ۴۰۰۰ هزار کیلومتر روکش آسفالت برای خرابی های شدید و حدود ۵۰۰۰ هزار کیلومتر آسفالتهای نازک و حفاظتی برای خرابیهای متوسط و ۶۰۰۰ هزار کیلومتر برای خرابی های کم لکه گیری و درزگیری انجام میشود که در مجموع سالانه بین ۱۴ تا ۱۶ هزار کیلومتر تحت پوشش روکش آسفالت قرار میگیرند که در دسته های فوری اضطراری و کار اساسی قرار میگیرند.

اکبری گفت: اقدامات پیشگیرانه از جمله اجرای یک لایه قیر میتواند مانع از نفوذ و ایجاد خرابی میشود. در سال بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار کیلومتر عملیات قیر پاشی انجام میشود این در حالی است که این رقم باید تا ۱۰ هزار کیلومتر افزایش یابد.

اکبری گفت: انجام به موقع اقداماتی همچون نگهداریهای پیشگیرانه و حفاظتی که کم هزینه هم هستند میتوانند بر عمر مفید اسفالت بیفزایند اما این اقدامات به علت مشکل تامین بودجه به موقع انجام نمیشوند.

اکبری با اشاره به محدودیتهای اعتباری و تامین قیر گفت : سهمیه های قیری که به سازمان راهداری اختصاص میگیرد برای خرابیهای شدید کافی نیست. از این رو دولت باید نسبت به تامین بودجه برای این خرابیها توجه بیشتری داشته باشد.

کد خبر: ۲۱۸٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha