۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
کشاورزی آبادان نیازمند صنایع تبدیلی است/ ضرورت ارائه تسهیلات
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آبادان:

کشاورزی آبادان نیازمند صنایع تبدیلی است/ ضرورت ارائه تسهیلات

آبادان- براتی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: آبادان ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی دارد و صنایع تبدیلی باعث ارتقای این صنعت می‌شود.

محسن براتی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن یادآوری اینکه کشاورزی در آبادان بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و یک محور مهم اقتصادی است، افزود: صنایع تبدیلی باعث کاهش میزان بیکاری‌های دائمی و فصلی در مناطق روستایی می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: زمینه مناسب به منظور توسعه بخش کشاورزی از طریق صنایع تبدیلی فراهم می‌شود و این صنایع به افزایش تولیدات، بهره‌وری، ایجاد فرصت‌های شغلی، تامین نیازهای اساسی، پیوند با دیگر بخش‌های اقتصادی و کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای منجر می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ادامه داد: به همین دلیل است که صنایع تبدیلی را پیش نیاز راهبرد صنعتی شدن و تامین کننده امنیت غذایی در کشور می‌دانند زیرا این صنایع می‌تواند از نقش تامینی مواد غذایی و همچنین امنیت غذایی بالایی برخوردار باشند.

براتی با بیان اینکه صنایع تبدیلی باعث ارتقای کشاورزی آبادان می‌شود، تاکید کرد: صنایع غذایی بیش از ۸۵ درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوط به بخش کشاورزی را به نام خود اختصاص داده است و با توجه به آثار مستقیم و غیرمستقیمی که این صنایع از نظر تولید و اشتغال در بخش کشاورزی بر جای می‌گذارد در حقیقت موجب رشد و شکوفایی اقتصاد در سطح کلان می‌شود.

کد خبر: ۲۱٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha