۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
روش پیگیری دریافت کارت سوخت

روش پیگیری دریافت کارت سوخت

بر اساس بند ح تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، استفاده از کارت های سوخت شخصی به جای کارت های اضطراری موجود در جایگاه های سوخت از پایان شهریور الزامی می شود.

به گزارش بازار، در این بند قانونی آمده است: به منظور بهبود نظام توزیع بنزین و نفتِ گاز (گازوئیل) در کشور و کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است تدبیری اتخاذ نماید که تا پایان شش ماه ابتدایی سال، حداقل ۹۰ درصد خودروهای بنزین سوز و ۹۵ درصد خودروهای نفت گازسوز صرفاً از طریق کارت های سوخت مختص خودرو استفاده نمایند.

جایگاه داران نیز از مردم درخواست می کنند که در زمان مراجعه به جایگاه سوخت، در صورتی که کارت سوخت شخصی دارند، از آن به جای کارت جایگاه ها استفاده کنند.

این در حالی است که هنوز برخی از مالکان وسایل نقلیه کارت سوخت ندارند و مدت هاست در انتظار دریافت کارت سوخت شخصی به سر می برند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت می گوید، کارت سوخت تمام متقاضیانی که تا پایان سال ۱۴۰۱ در دفاتر پلیس + ۱۰ درخواست داده اند، صادر شده اما برخی از کارت ها در مسیر ارسال پستی به مشکل برخورده اند.

به گفته آقای صادقی، بیش از ۴۰۰ هزار کارت سوخت در باجه های معطله پستی باقی مانده اند که متقاضیان باید برای دریافت آن ها پیگیری کنند.

شرکت ملی پست، عواملی مانند درج اطلاعات نادرست از سوی دفاتر پلیس + ۱۰ در زمان ثبت نام، اعلام نکردن تغییر نشانی از سوی متقاضیان، عدم حضور در نشانی در زمان مراجعه نامه بر وفروش وسیلخ نقلیه بلافاصله پس از دریافت از خودروساز را از مهمترین عوامل باقی ماندن کارت های سوخت در مسیر ارسال پستی می داند.

به گفته مدیر سامانه هوشمند سوخت، یک راهکار این است که متقاصیان پس از دریافت بارکد پستی از دفاتر پلیس + ۱۰ آن را در سامانه رهگیری مرسولات پستی به نشانی اینترنتی tracking.post.ir وارد کنند؛ با این کار، نشانی شعبه پستی که کارت سوختشان در آن نگهداری می شود را به دست می آورند.

این نشانی با درج مشخصات وسایل نقلیه در سامانه scs.niopdc.ir هم به دست می آید؛ این سامانه برای اطلاع از نشانی محل نگهداری کارت های سوخت مفقود شده در جایگاه های سوخت هم کاربرد دارد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت این را هم گفته که کارت سوختافرادی که در سال ۱۴۰۲ درخواست المثنیداده یا خودرو نوشماره داشته باشند، ظرف یک ماه صادر می شود.

کد خبر: ۲۱۸٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha