۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
مازندران توان تولید برنج برای بی نیازی کشور از واردات را دارد
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

مازندران توان تولید برنج برای بی نیازی کشور از واردات را دارد

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: مازندران توان تولید برنجی که از خارج وارد می شود را دارد تا از واردات بی‌نیاز شویم.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه مازندران سالانه هشت میلیون تن محصول مختلف تولید می‌کند که از این تعداد ۵ میلیون مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: همچنین استان یک میلیون از میزان دو میلیون تن برنج کشور را تولید می‌کند.

وی میزان تولید مرکبات استان را ۳.۵ میلیون تن بیان کرد و گفت: بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد مرغ و ماهی کشور در مازندران تامین می شود.

زارعی با اظهار این که مازندران در تولید محصولات راهبردی جایگاه اول را در کشور دارد، گفت: برای کاهش هزینه های تولید باید به افزایش قدرت اقتصادی مردم توجه و تاکید کنیم زیرا مهمترین راهبرد و مهمترین کار در سال جاری افزایش تولید و مهار تورم است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بابیان این که به جای واردات یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج از خارج می توان آن را در داخل تولید کرد، بر لزوم حمایت از بخش کشاورزی در کشور و استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ضریب کشت برنج در برخی کشورها ۱۵ تن در هکتار است، افزود:این میزان در مازندران ۵ تن مانده است زیرا فقط به واردات فکر کردیم و به تولید توجهی نشده است و رانت خواران مافیا پشت واردات قرار دارند.

کد خبر: ۲۱۷٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha