۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
دلارزدایی از اقتصاد کشور ضروری است| تشکیل هیئت اندیشه‌ورز برای ثبیت نرخ‌ها در استان
استاندار اصفهان:

دلارزدایی از اقتصاد کشور ضروری است| تشکیل هیئت اندیشه‌ورز برای ثبیت نرخ‌ها در استان

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان گفت: حذف وابستگی اقتصادی به دلار در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است و در کشور ما نیز می تواند در مهار تورم و رشد اقتصادی کمک کننده باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان بعدازظهر پنجشنبه در ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: دشمن در سالهای گذشته تمام تلاش خود را به کار بست تا با روشهای مختلف به اقتصاد کشور ما ضربه بزند و با مجموعه ای از عوامل از جمله تشدید کردن تحریمها در کنار جنگ روانی رسانه ای توانست موجب ایجاد تورم بالا در کشور شود.

وی افزود: مدیران و مسئولان کشور افرادی تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری یا تصمیم سازی هستند و باید در راستای تحقق شعار سال و مهار این تورم شدید برنامه ریزی جدی داشته باشند.

اصفهان در همه جنبه‌های اقتصادی حرفی برای گفتن دارد

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دلار زدایی که در بسیاری از کشورها مورد توجه است و در کشور ما نیز می تواند کمک کننده باشد، تاکید کرد: ما نیز در استان برنامه های مختلفی برای رشد اقتصادی استان در نظر گرفته ایم که توسط معاونت اقتصادی استانداری اجرا می شود، اصفهان استانی است که در همه جنبه های اقتصادی از جمله گردشگری، کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، گیاهان دارویی، صادرات و غیره حرف برای گفتن دارد و باید در این زمینه ها فعال تر باشیم.

وی از ستاد تنظیم بازار خواست که به شکل ویژه در راستای مهار تورم فعالیت کند و ادامه داد: حضور میدانی مدیران در عرصه تخصصی، ارائه پیشنهادات مفید و عملی قابل اجرا در سطح ملی، تشکیل اتاق فکر و اندیشه ورز برای ارائه پیشنهادات در کنار بازرسی و کنترل بازار در این زمینه کمک کننده است و باید رویکردها و برنامه های استانی در راستای مهار تورم کاملا مشخص شود.

ضرورت تثبیت نرخ‌ها در کشور و استان

مرتضوی با تاکید بر ضرورت تثبیت نرخها در کشور و استان تاکید کرد : هیئت اندیشه ورز در این راستا با حضور نهادهای مختلف استانی، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی تشکیل شود تا با هم فکری در راستای تصمیم سازی در این جریان بتوانیم به شکل موثر عمل کنیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha