۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
پیش بینی خرید ۱۰۰ هزار تن گندم در مازندران
مدیرکل غله مانزدران خبر داد؛

پیش بینی خرید ۱۰۰ هزار تن گندم در مازندران

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: با توجه به پیش بینی تولید ۱۷۵ هزار تن گندم سال جاری در استان امیدواریم ۱۰۰ هزار تن محصول را خریداری کنیم.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل غله مازندران، عباسعلی وفایی نژاد از خرید محصولات کشاورزی در سال گذشته ارائه و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۲ هزار ۶۰۰ تن کلزا از طریق ۱۰ مرکز خرید در مازندران خریداری شد که با توجه به ۸ هزار هکتار سطح زیرکشت کلزا در سال جاری و پیش بینی تولید بیش از ۱۴ هزار تن انتظار می رود با تدابیر دولت ۱۱هزار و ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری گردد.

وفایی نژاد افزود: در سال زراعی جاری ۱۷ مرکز، آمادگی لازم برای شروع عملیات خرید تضمینی کلزا در استان را دارند و برنامه ریزی و تمهیدات لازم جهت راه اندازی و فعال سازی این مراکز با کلیه امکانات لازم در شهرستانها صورت گرفته است.

وی همچنین به خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۸۳ هزار ۵۰۰ تن کلزا از طریق ۲۷ مرکز خرید در مازندران خریداری شد که با توجه به رشد سطح زیرکشت گندم در استان از ۵۴هزار هکتار در سال گذشته به بیش از ۵۸ هزار هکتار در سال جاری و پیش بینی تولید بیش از ۱۷۵ هزار تن انتظار می رود شاهد رشد خرید تضمینی این محصول در استان به رقمی بیش از ۱۰۰ هزار تن باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در خصوص تعداد مراکز خرید گندم در استان نیز اظهار داشت: با توجه به سطح زیرکشت و تولید گندم در هر شهرستان، ۳۰ مرکز خرید به منظور تحویل گندم کشاورزان استان در نظر گرفته شده که این تعداد در صورت اعلام نیاز سازمان جهاد کشاورزی افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۱۷٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      0 0
      وقتی یه پراید ۱۰ملیونی میشه ۳۰۰ملیون گندم کیلوی ۱۵که هیچی نیست باید بشه کیلوی ۵۰تمن که اون کارخونه ای که ماشین میسازن همین جور پول روی هم نذاره بده نان بگیره مگر فقط کارخونه خودروسازی لوازم خودرو را گران میخره