۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
 اجرای انشعاب طرح‌های مسکن ملی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی:

اجرای انشعاب طرح‌های مسکن ملی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

زنجان-مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی، گفت: برای اجرای انشعاب آب، برق و فاضلاب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار بازار، موسی پور زارع چهارشنبه شب در اولین جلسه شورای مسکن در سال جاری که در محل استانداری زنجان برگزار شد، گفت: کار بسیار بزرگی در خصوص نهضت ملی مسکن استان زنجان انجام شده است.

پور زارع تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشران است و باید این مهم تثبیت شود.

وی با بیان اینکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در سطح کشور احداث شد، افزود: از این تعداد یک میلیون واحد مسکونی در بخش خود مالکی در بافت شهری بوده و از امتیاز مسکن مهر استفاده شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر هم توسط دولت و تعاونی‌ها در ۶۸۲ نقطه کشور ساخته شد.

مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی با تاکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن برای یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد، زمین توسط وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است، افزود: از این تعداد ۹۱۲ هزار واحد احصا شد که بر اساس برآوردهای اولیه هزینه انشعاب آب، برق و فاضلاب در طرح‌هاح نهضت ملی مسکن در کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. یعنی طبق برآوردهای اولیه هزینه هر انشعاب آب، برق و فاضلاب به صورت میانگین از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۱۲۰ میلیون تومان است که براساس اقلیم هزینه متغییر است.

پور زارع تاکید کرد: قانون نهضت ملی مسکن با تشکیل صندوق ملی مسکن، راه تامین اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مساکن ملی را پیش بینی کرده است.

کد خبر: ۲۱۷٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha