۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
شرکت های دانش بنیان از طریق مردم تامین مالی می شوند
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

شرکت های دانش بنیان از طریق مردم تامین مالی می شوند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هدف امسال معاونت علمی و فناوری مردمی کردن تامین مالی شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، در پاسخ به سوالی درباره اقدامات صورت گرفته معاونت علمی و فناوری برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان بیان کرد: شرکت های دانش بنیان امروز به تعداد خوبی رسیده اند و ما ۸هزار ۳۵۰ شرکت دانش بنیان داریم و تعداد آنها در حال ارتقا است.

وی تاکید کرد:پیش بینی ما این است که ما تا پایان سال ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: این شرکت ها به مانند درختانی هستند که وقت بار دادن آنهاست، بنابراین نیاز به تامین مالی دارند، از این رو تامین مالی شرکت های دانش بنیان یکی از مهمترین اولویت های معاونت علمی و فناوری است تا جریان دانش بنیانی کشور به اقتصاد دانش بنیان دست پیدا کند.

وی بیان کرد:وقتی می گویم تامین مالی شرکت های دانش بنیان لزوما منظورمان تامین مالی از طریق منابع دولتی و منابع مستقیم و حمایتی نیست؛ منظورمان تمام منابع ممکن نظیر منابع پولی، بانکی، بازار سرمایه، سرمایه گذاران خصوصی، منابع غیر پولی همانند زمین، سوله و امکانات از این دست و غیره است.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: در حال حاضر ما مشغول طراحی هایی برنامه ای هستیم تا هر کسی هر کمکی که می تواند برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان انجام هد.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم به ویژه در حوزه های همچون بورس و تعاونی های دانش بنیان، جریان و حرکت دانش بنیانی کشور را به مردم وصل کنیم و نشان دهیم که این شرکت های درآمد و سودهای خوبی دارند و جریان سرمایه گذاری مردمی را به سمت شرکت های دانش بنیان بکشانیم، اتفاق بزرگی در زمینه تامین مالی شرکت های دانش بنیان رخ خواهد داد. بنابراین همه هدف امسال معاونت علمی و فناوری مردمی کردن تامین مالی شرکت های دانش بنیان است.

کد خبر: ۲۱۷٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha