۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
قرار گرفتن طلا روی نقطه حساس| افزایش و کاهش قیمت محتمل هستند
تحلیل بازار جهانی طلا؛

قرار گرفتن طلا روی نقطه حساس| افزایش و کاهش قیمت محتمل هستند

قیمت طلا علیرغم ریزش های چند روز گذشته، روز چهارشنبه همچنان در حالت تثبیت قرار داشته و تا زمان نگارش این گزارش، در محدوده ۲ هزار دلار قرار دارد.

به گزارش بازار؛ قیمت طلا علیرغم ریزش های چند روز گذشته، روز چهارشنبه همچنان در حالت تثبیت قرار داشته و تا زمان نگارش این گزارش، در محدوده ۲ هزار دلار قرار دارد.

در حال حاضر دلیل اصلی عدم پیشرفت قابل توجه قیمت طلا تصمیم گیری نهایی فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بانکی برای ماه می است که سرمایه گذاران را در انتظار اعلام این تصمیم قرار داده است.

با اینحال، بحران جدید شکل گرفته در صنعت بانکداری ایالات متحده که منجر به ریزش ۵۰ درصدی ارزش سهام فرست ریپابلیک بانک این کشور طی شبانه روز گذشته شده، می تواند به عنوان فاکتور مثبتی برای طلا در نظر گرفته شده و هرگونه تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی را تا حدی خنثی خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

در حال حاضر، مهمترین مقاومت پیش روی طلا روی ۲۰۱۰ دلار قرار دارد که در صورت عبور گاوها از این نقطه، قیمت می تواند تا ۲۰۲۰ دلار افزایش یافته و در ادامه تا ۲۰۴۰ دلار و سپس ۲۰۴۹ دلار که پیک قیمت سالانه این فلز گرانبها محسوب می شود حرکت نماید.

اما در صورت اصلاح قیمت، نخستین حمایت پیش روی طلا روی ۱۹۸۰ دلار قرار داشته که در صورت از دست رفتن این نقطه، حمایت بعدی روی ۱۹۶۹ دلار قرار خواهد داشت. همچنین در صورت ادامه مسیر ریزش، حمایت بعدی در محدوده ۱۹۵۵ دلار الی ۱۹۵۶ دلار قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۲۱۷٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha