۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی به یک درصد کاهش یافت
سخنگوی دولت:

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی به یک درصد کاهش یافت

سخنگوی دولت از موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش افزوده برای کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی از ۹ به یک درصد در جلسه امروز - چهارشنبه - هیات وزیران خبر داد.

به گزارش بازار، علی بهادری‌جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیات وزیران در راستای تحقق شعار سال به منظور جلوگیری از افزایش تورم یا کاهش آثار تورمی موجود با کاهش مالیات بر ارزش افزوده در حوزه کالاهای اساسی و همچنین تجهیزات پزشکی نرخ مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد.

وی افزود: بر این اساس برای واردات کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی از ۹ درصد به یک درصد کاهش می یابد که سال گذشته نیز همین درخواست در دولت به تصویب رسیده بود.

بهادری جهرمی تاکید کرد: لایحه دو فوریتی این موضوع به تصویب هیات وزیران رسیده که در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی، این نرخ برای سال جاری نیز کاهش خواهد یافت.

سخنگوی دولت با اشاره به تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، توضیح داد: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی با یادآوری اینکه دولت در گذشته بر اساس پیشنهاد مجلس لایحه تشکیل سازمان بازرگانی را تهیه و به مجلس ارسال کرده بود، افزود: اینکه «بازرگانی» به شکل وزارت یا سازمان باشد در اختیار مجلس است.

کد خبر: ۲۱۷٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha