۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۱
 سرمایه‌ها با مالیات بر عایدی به سمت تولید هدایت می‌شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سرمایه‌ها با مالیات بر عایدی به سمت تولید هدایت می‌شود

جدی، نماینده مردم شیروان گفت: هدف از طرح مالیات بر عایدی سرمایه این است که تلاش‌های درآمدزایی از محل دلال‌بازی به سمت تولید هدایت شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم شیروان در مجلس شوری اسلامی درباره ضرورت تصویب طرح مالیات برعایدی سرمایه گفت: حل مشکل واسطه‌گری، دلالی و پولشویی به دلیل مشکلات اقتصادی که در نتیجه استقبال از آن‌ها به وجود آمده است، در اولویت قرار دارد و باید به سرانجام برسد، اما هر کاری مسیر درست خود را به صورت شفاف و درست باید طی کند تا بتوان از آن مناسب‌ترین نتیجه را برداشت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: اساس طرح مالیات بر عایدی سرمایه بر این اصل استوار است تا تلاش‌های درآمدزایی از محل دلال‌بازی که صرفا با خرید و فروش به دست می‌آید را به سمت تولید هدایت کند تا ارزش افزوده ایجاد و ثروت تولید شود. خرید و فروش نه تنها سبب ایجاد ثروت نخواهد شد، بلکه مسببات افزایش کاذب قیمت را هم فراهم می‌سازد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در رابطه با شیوه دستیابی به هدف مجلس یادآور شد: تصمیم بر این است تا برای افرادی که در مباحثی غیر از تولید سرمایه گذاری می‌کنند و به خرید و فروش مبادرت می‌ورزند، مالیات به گونه‌ای در نظر گرفته شود که سود آن کاهش یافته و فعالیت‌های تولیدی سودآورتر از سوداگری در بازار ارز و طلا وخودرو و مسکن شود.

نماینده مردم شیروان در خانه ملت تصریح کرد: دلالان و قاچاقچیان از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ضرر می‌کنند و منافع مالیاتی حاصل از اجرای قانون صرف طرح‌های عمرانی به منظور ایجاد اشتغال خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۷٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha