۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام تکمیل می‌شود
طی سال آتی؛

فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام تکمیل می‌شود

ایلام- استاندار ایلام گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام سال آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا در نشست هم اندیشی ارزیابی اجرای طرح میدان گازی بانکول با اشاره به اینکه در استان ایلام قدم‌های خوبی در حوزه نفت و گاز برداشته شده است اظهار کرد: فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام هم با تلاش‌های صورت گرفته از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ و نهایتاً تا اوایل سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های بالقوه استان را بالفعل کرد، افزود: ظرفیت‌های لازم در استان ایلام وجود دارد تا این استان به عنوان پارس غربی کشور در حوزه نفت و گاز مطرح شود.

استاندار ایلام پرداخت حق آلایندگی صنایع بزرگ در ایلام را خواستار شد و گفت: در سند آمایش سرزمین جایگذاری صنایع نفتی و گازی مشخص شده و برای توسعه پایدار در استان با رعایت مسائل زیست محیطی در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی گام خواهیم برداشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران هم در این نشست اظهار کرد: اقدامات و کارهای اولیه پروژه بانکول از سال گذشته آغاز شده و جاده سازی این مسیر نیز انجام شده است تا از اوایل خرداد ماه استخراج دکل حفاری را داشته باشیم.

رضا نوشادی ادامه داد: ارزیابی حفاری چاه بانکول یکسال زمان بر است و بعد از انجام این کار و براساس اطلاعات به دست آمده، ارزشیابی و برنامه توسعه‌ای آن آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۷٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha