۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
چه شایعاتی درباره عمل اسلیو معده وجود دارد؟

چه شایعاتی درباره عمل اسلیو معده وجود دارد؟

با عمل اسلیو معده خطر مرگ را تجربه می‌کنید؟ این همان شایعه و تیتر زردی هست که خیلی از کسانی که قصد جراحی اسلیو دارند را می‌ترساند.

به گزارش بازار، با عمل اسلیو معده خطر مرگ را تجربه می‌کنید؟ این همان شایعه و تیتر زردی هست که خیلی از کسانی که قصد جراحی اسلیو دارند را می‌ترساند. درباره عمل اسلیو معده شایعات و سوء تفاهمات بسیاری وجود دارد که خیلی از افرادی که قصد جراحی لاغری دارند را منصرف می‌کند. در این مقاله به برخی از اشتباهات و شایعات مربوط به جراحی اسلیو می‌پردازیم تا شما بتوانید به‌راحتی مطالب درست و اشتباه را از هم تفکیک نمایید و دیگر گول تیترهای زرد را نخورید و بی‌دلیل نترسید. در نهایت به شما نشان خواهیم داد که اگر این عمل توسط پزشکی متخصص و باتجربه انجام شود تا چه حدی پر سود و مفید خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید و حقایق جراحی اسلیو معده با دکتر موسوی نائینی را بخوانید.

درباره اسلیو معده، از شایعه تا واقعیت

همانطور که می‌دانید درباره هر جراحی در دنیا شایعاتی وجود دارد، عمل اسلیو معده هم از این قضیه مستثنی نبوده و شایعاتی درباره اسلیو معده وجود دارد که می‌خواهیم حقایق را راجع‌به این عمل بدانیم.

  • خطر مرگ در جراحی لاغری بیشتر از خطر مرگ در اثر چاقی مفرط است.

یکی از شایعات پر استرس و اشتباه این است که خطر مرگ در جراحی لاغری بیشتر از خطر مرگ در اثر چاقی مفرط است. اما حقیقت اینطور نیست، افزایش چربی‌های بدن به طور معمول طول عمر فرد را کاهش می‌دهد، افرادی که از پاقی مفرط رنج می‌برند قطعا بیشتر از دیگر افراد در معرض بیماری‌های خطرناکی چون دیابت نوع دو و فشار خون بالا هستند. با این حساب عمل اسلیو در صورتی خطر مرگ برای افراد خواهد داشت که توسط متخصص و جراح لاغری جراحی نشوند.

طبق تحقیقات انجام شده بر روی هزاران بیمار پس از جراحی لاغری، احتمال مرگ طی ۳۰ روز بعد از جراحی لاغری به اندازه یک نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بوده و این آمار به نسبت جراحی‌های دیگر بسیار پایین است. بنابراین برخلاف وضعیت سلامت پایین شخص قبل از جراحی، باز هم احتمال مرگ بسیار کم است.

  • درد کشنده و وصف ناپذیر اسلیو معده

بسیاری از بیماران از درد کشنده و غیرقابل وصف عمل لاغری معده سخن می‌گویند، آیا واقعا این عمل تا به این حد درد دارد؟ در پاسخ باید بگوییم، خیر. میزان درد این عمل در حد متوسط بوده و قطعا تحمل در هر فردی متفاوت خواهد بود. معمولاً جراحان نیز داروهای مسکن و ضد درد مناسب با جراحی برای بیمار تجویز می‌کنند. برای تشخیص میزان درد عمل اسلیو بهتر است آستانه تحمل درد خودتان را بررسی نمایید.

  • تمام جراحی‌های لاغری یکسان هستند.

مگر دو نفر تا چه حد بایکدیگر شباهت دارند؟ از آنجایی که هیچ دو نفری شبیه به هم نیستند، پس هیچ دو جراحی لاغری هم نمی‌توانند شبیه به هم باشند. جراحی لاغری انواع مختلفی دارند که هر بیمار براساس نیاز بدن خود باید یکی از آن‌ها را انتخاب کند، رایج‌ترین عمل‌های لاغری شامل عمل اسلیو معده، بای  پس معده و حلقه معده است.

  • آیا پس از عمل اسلیو، بازگشت اضافه وزن ممکن است؟

برخی معتقدند عمل جراحی لاغری معده عوارض بسیاری دارد و اضافه وزن اجتناب‌ناپذیر است. درباره عوارض این جراحی باید بگوییم که انجام این عمل توسط متخصص جراحی لاغری عوارض ناشی از آن را حدود دو درصد کاهش داده است و تقریبا با در نظر گرفتن توصیه‌های پزشکی بعد از عمل اسلیو، این عوارض به صفر خواهد رسید. اما نکته‌ی دیگر این است که بازگشت وزن چطور؟ در پاسخ به این سؤال باید بدانید که داشتن رژیم غذایی سالم و کم حجم جز لاینفک زندگی شما خواهد بود. اینطور فکر نکنید که بعد از جراحی می‌توانید مثل روال سابق و با حجم قبل غذا نوش جان کنید و چاق نشوید. انجام توصیه‌های پزشکی و مراقبت‌های بعد از عمل نیز بسیار حیاتی است، در غیر این صورت درد، خونریزی، عفونت، آمبولی معده، بازگشت چاقی و غیره همگی طبیعی است.

images_1682336933_64466ca5b2ed9.jpg

  • پس از جراحی لاغری دیگر نمی‌توان باردار شد!

پزشکان و متخصصان حوزه جراحی لاغری معتقدند که بیمار بهتر است یک سال پس از جراحی لاغری باردار شود، چرا که بارداری با برنامه کاهش وزن وی تداخل پیدا خواهد کرد. اما به طور معمول در روند بارداری و شیردهی اختلالی ایجاد نخواهد کرد و همه چیز به طور طبیعی پیش خواهد رفت. تا جایی که ارتباط میان چاقی و بارداری مشخص است، زوج‌هایی با چاقی مفرط توانایی باروری کمتری داشته‌اند، پس کاهش وزن برای باروری نیز مؤثر خواهد بود.

  • جراحی اسلیو بدن را با کمبود ویتامین روبرو خواهد کرد.

عدم جذب ویتامین بعد از جراحی لاغری شایعه‌ای بیش نیست، به گفته متخصصان بعد از جراحی لاغری معده ممکن است نحوه جذب ویتامین تغییر کند و جراحی بر روی آن اثر بگذارد. قبل از جراحی نیز جراح، این احتمال را با شما درمیان خواهد گذاشت و خاطر نشان خواهد کرد که ویتامین‌ها و مواد معدنی از طرق دیگری پس از جراحی جذب بدن‌تان خواهند شد. در ضمن سطح ویتامین‌ها پس از جراحی چک شده و یک مشاور تغذیه، برنامه غذایی شما را مرتب کنترل می‌کند. البته باید بدانید که این احتمال بیشتر در جراحی بای پس معده پیش می‌آید و جراحی اسلیو معده اختلالی در جذب ویتامین‌ها ایجاد نخواهد کرد.

در آخر باید بگوییم که انجام جراحی اسلیو معده توسط دکتر موسوی نائینی با کمترین عوارض و بهترین نتایج شما را برای رسیدن به وزن دلخواه‌تان کمک خواهد کرد. شما پس از جراحی توسط این پزشک متخصص جراحی لاغری، دیگر با بیماری‌های مرتبط با چاقی خداحافظی خواهید کرد و تا حد بسیار زیادی بهبود حاصل می‌شود.

با اینکه جراحی لاغری فواید بسیاری دارد اما قبل از تصمیم‌گیری برای انجام آن بهتر است با خانواده، جراح و اطرافیان خود مشورت کنید و با اطلاعات کافی برای جراحی آماده شوید. در این مقاله ما سعی داشته‌ایم تا با مطالبی مفید حقایق را برای شما شفاف‌سازی کنیم که در صورت تمایل به انجام عمل اسلیو معده ترس را رها کنید و با چاقی مفرط برای همیشه خداحافظی کنید.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha