۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
وضعیت امروز بازار مرغ حاصل خارج کردن ۱۵ میلیون تخم‌مرغ از دستگاه‌های جوجه‌کِشی است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

وضعیت امروز بازار مرغ حاصل خارج کردن ۱۵ میلیون تخم‌مرغ از دستگاه‌های جوجه‌کِشی است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در حال حاضر کمبود مرغ در بازار و افزایش قیمت آن ناشی از عدم برآورد دقیق نیاز بازار به جوجه یک روزه و گوشت مرغ است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در بازار، گفت: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین اجرایی ذی ربط در راستای تدوین برنامه تولید برای تأمین نیاز بازار به گوشت مرغ طی ماه‌های گذشته عملکرد خوبی نداشته است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی سال خبرهایی در خصوص خارج کردن حدود ۱۵ میلیون تخم مرغ نطفه دار از دستگاه‌های جوجه کِشی منتشر شد، ادامه داد: کمیسیون کشاورزی مجلس بلافاصله در این زمینه نشستی را با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان جوجه یک روزه تشکیل و در این خصوص هشدارهای لازم در زمینه کاهش میزان تولید و کمبود در بازار گوشت مرغ که از بهمن و اسفند سال گذشته آغاز شد را داد.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس موضوع حذف تخم مرغ‌های نطفه دارد ۱۸ روزه از دستگاه‌های جوجه کشی و کمبود احتمالی مرغ در بازار را به سازمان بازرسی کل کشور گزارش کرده بود، عنوان کرد: در حال حاضر کمبود مرغ در بازار و افزایش قیمت آن ناشی از عدم برآورد دقیق نیاز بازار به جوجه یک روزه و گوشت مرغ است و باید هرچه سریع‌تر از سوی وزارت جهاد کشاورزی راه‌کارهای مناسب برای افزایش میزان تولید اتخاذ شود.

عسکری با بیان اینکه موضوع کمبود گوشت مرغ در بازار و بررسی دلایل آن در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار می‌گیرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید نهاده‌های مورد نیاز مرغداران را به عنوان یک مشوق تولید با قیمت مناسب در اختیار مرغداران قرار دهد تا شاهد کاهش میزان عرضه گوشت مرغ در بازار نباشیم زیرا این محصول یکی از اقلام استراتژیک در سبد خانوار ایرانی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: هرگونه کوتاهی صورت گرفته در زمینه تامین نیاز گوشت مرغ مورد نیاز مصرف کنندگان قابل قبول نیست و خاطیان این موضوع باید پاسخگو باشند.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha