۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
چالشهای مهم صادرکنندگان اصفهانی |زیرساختهای دریافت ارز را نداریم
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

چالشهای مهم صادرکنندگان اصفهانی |زیرساختهای دریافت ارز را نداریم

اصفهان - رجالی؛ فعال اقتصادی با اشاره به چالشهای مهم صادرکنندگان گفت: ما هنوز زیرساخت‌های دریافت ارز را نداریم و معادل ریالی دریافت می شود و این امر دست دلال را به عرصه صادرات باز کرده است.

علی رجالی در گفت و گو با خبرنگار بازار، تحریم ها را یکی از عوامل کندکننده صادرات برشمرد و اظهار کرد: تحریم ها مانع بزرگی برای صادرات محسوب می شود.

وی افزود: در عین حال ما هنوز زیرساخت‌های دریافت ارز را نداریم و معادل ریالی دریافت می شود که این امر دست دلالان را به عرصه صادرات به راحتی باز کرده است.

فعال اقتصادی و صادرکننده نمونه استانی تاکید کرد: در حقیقت هرچه نرخ ارز بالاتر رود درآمدهای صادراتی افزایش می یابد و صادرات از جذابیت بیشتری برخوردار می‌شود، اما چنین اتفاقی برای تولید کننده مشکل ایجاد می کند، چرا که او باید معادل ریالی را دریافت کند و به همین خاطر ترجیح می دهد یا صادر نکند و یا از طریق سیستم بانکی برای دریافت ارز اقدام نکند.

وی با اعلام اینکه در سال های اخیر صادرکنندگان با چالش های بسیاری روبرو بودند، تاکید کرد: متاسفانه به خاطر تصمیمات نادرست به جای اینکه واقعی شدن نرخ ارز را در راستای تقویت صادرات به کار ببریم باعث تخریب این فعالیت اقتصادی مهم شدیم.

رجالی با اشاره به بخش‌نامه و توافق‌نامه‌ها در زمینه صادرات کالاهای غیر نفتی نیز تصریح کرد: این بخش نامه ها تولید کنندگان را دچار مشکل کرده است چرا که از یک طرف با محدودیت کالا مواجه شده اند و از سوی دیگر کارت های بازرگانی نامعتبر که هر شرکت کوچک تولید کننده هم می تواند داشته باشد دست دلالان را به این عرصه باز کرده است و برای من صادرکننده جز ضرر سودی ندارد و این مساله باعث افزایش ریسک برای صادرکننده می شود.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha