۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
بسیاری از ایرادات به فاطمی امین متوجه وزارت اقتصاد است
نماینده مردم شیراز در مجلس:

بسیاری از ایرادات به فاطمی امین متوجه وزارت اقتصاد است

قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: به واقع این تیم اقتصادی دولت بوده که نتوانسته مسیر عرضه خودرو در قالب بورس، قرعه کشی و یا از طریق خودروسازان را به درستی مشخص و هماهنگی لازم را ایجاد کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری، با اشاره به طرح استیضاح وزیر صمت در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از جمله امضا کنندگان استیضاح وزیر صمت نبوده ام با این حال معتقدم که ایرادات و اشکالاتی که در بخش خودرو وجود دارد به متغییر های کلان اقتصادی بازمی گردد.

وی تاکید کرد: وقتی که ما پایه پولی و حجم نقدینگی بالایی داریم این نقدینگی ها بیشتر در حوزه مسکن، زمین، خودرو، ارز و سکه و غیره خودش را نشان می دهد.

این نماینده مجلس بیان کرد: بنابراین شاید قبل از اینکه این ایرادات و اشکالات متوجه وزیر صمت باشد، متوجه وزیر اقتصاد است که نتوانسته این نقدینگی را به بخش های تولیدی بکشاند.

وی با اشاره به موضوع عرضه سهام در بورس، بیان کرد: اگر ما می بینیم که به یک باره قیمت شاخص های بورس ارتقا پیدا می کند، این نشان از این دارد که ما به اندازه کافی سهام عرضه نکرده ایم و یا راه برای استفاده از نقدینگی جهت تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام باز نکردیم. بنابراین این ایراد و اشکالات بیش از آنکه متوجه وزارت صمت باشد، متوجه وزارت اقتصاد و امور دارایی است و این وزارتخانه باید پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنده بسیاری از ایرادات و اشکالات موجود در زمینه خودرو و سایر موارد را متوجه وزارت صمت نمی دانم.

وی با اشاره به عرضه خودرو در کشور بیان کرد: به واقع این تیم اقتصادی دولت بوده که نتوانسته مسیر موضوع عرضه خودرو در قالب بورس، قرعه کشی و یا از طریق خودروسازان را به درستی مشخص و هماهنگی لازم را ایجاد کند. در این شرایط بورس یک حرف، وزارت صمت یک حرف و خودروسازان هم یک مسیر دیگر را می روند در صورتی که این سه مجموعه تحت کنترل و نظارت دولت هستند و دولت باید یک جمع بندی مناسبی در این بخش داشته باشد تا مشکلات حل شود.

وی تاکید کرد: همچنین ما در شکل گیری وزارت بازرگانی می بینیم که عملا دولت اقدام به ارائه لایحه ایجاد سازمان بازرگانی به مجلس می کند این در حالی است که قطعا مجلس نسبت به شکل گیری سازمان بازرگانی مخالف است چراکه سازمان نمی تواند تحت نظارت و کنترل مجلس باشد. بنابراین به هم ریختگی هایی که در دولت داریم باعث بروز برخی مشکلات شده است.

کد خبر: ۲۱۷٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha