۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه افراد و نهادهای ایرانی

بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه افراد و نهادهای ایرانی

اتحادیه اروپا اعلام کرد: به دلایلی که آن‌ها را حقوق بشری می‌خواند، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه یک نهاد و ۸ فرد ایرانی اعمال کرده است.

به گزارش بازار، شورای اروپا امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته است «تدابیر محدودکننده‌ای» را علیه هشت فرد و یک نهاد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر اعمال کند.

شرکت آرین تل، ارائه دهنده خدمات تلفن همراه، چند نماینده مجلس و عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار می‌گیرند.

به ادعای پایگاه اتحادیه اروپا، شورای اروپا شرکت آریانتل، تأمین کننده خدمات موبایل در ایران را که به زعم خود به ساختار نظارت مخابراتی طراحی شده توسط دولت ایران در برابر اغتشاشگران کمک کرده است تحریم کرد.

بدین ترتیب، ‌اقدامات محدود کننده (شورای اروپا) در مجموع شامل ۲۱۱ فرد و ۳۵ شرکت می شود.

این محدودیت ها شامل مسدود شدن دارائی ها، ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا و ممنوعیت دسترسی افراد و شرکت های تحریم شده به سرمایه و منابع اقتصادی است.

این تحریم ها شامل ممنوعیت صادرات تجهیزاتی که ممکن است برای سرکوب داخلی استفاده شود یا تجهیزاتی که برای نظارت های مخابراتی به کار گرفته می شود نیز هست.

بسته تحریمی امروز تکمیل کننده شش بسته تحریمی قبلی است که شورای اروپا در تاریخ‌های ۱۷ اکتبر، ‌۱۴ نوامبر و ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ و ۲۳ ژانویه، ‌۲۰ فوریه و ۲۰ مارس ۲۰۲۳ وضع کرده بود.

اقدامات حقوقی مربوطه در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است.

انگلیس ضمن ادامه مواضع ضد ایرانی خود، از دور جدید تحریم‌ها علیه چند مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

۴ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم‌های جدید انگلیس قرار گرفته‌اند. این افراد عبارتند از محمد نظر عظیمی، فرمانده سپاه نجف اشرف مقر غرب؛ حبیب شهسواری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب استان آذربایجان غربی؛ محسن کریمی، فرمانده سپاه استان مرکزی و احمد خادم، فرمانده سپاه قرارگاه عملیاتی کربلا در جنوب غربی کشور.

انگلیس تاکنون ۳۰۰ تحریم را به بهانه‌های مختلف علیه افراد و نهادهای کشورمان اعمال کرده است.

آخرین دور تحریم‌های غرب علیه ایران، ازسوی آمریکا صورت گرفته است. روز سی‌ام فروردین، رسانه‌ها از اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه شبکه تامین کننده برنامه پهپادی و موشکی ایران خبر دادند. این تحریم‌ها شرکت‌هایی را که ادعا می‌شود در چین، ایران و سایر نقاط جهان برای برخی شرکت‌های ایرانی ازجمله پسنا الکترونیک، قطعات پهپاد تولید می‌کنند یا خرید و فروش آن را تسهیل می‌کنند، هدف قرار داد.

کد خبر: ۲۱۷٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha