۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
دولت وظیفه تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را ندارد

دولت وظیفه تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را ندارد

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: مجلس تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را به عهده شورای قیمت گذاری گذاشته است و بر اساس قانون قیمتی که اخیرا برای خریدتضمینی گندم از سوی دولت اعلام شد هنوز حکم نهایی ندارد.

به گزارش بازار، قاسم پیشه‌ور افزود: شهریور سال گذشته شورای قیمت گذاری قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۳هزار تومان اعلام کرد که ۱۱هزار و۵۰۰ تومان به عنوان قیمت پایه و ۱۵۰۰تومان هم یارانه کود، بذر و سم بود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی ادامه داد: افزایش قیمت سم و کود سبب شد شورای قیمت‌گذاری در سه ماهه پایانی سال گذشته درخواست بازنگری در قیمت خرید تضمینی گندم دهد؛ که در این راستا چندین جلسه تشکیل شد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی، تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را به عهده شورای قیمت گذاری گذاشته است. به عبارت دیگر شورا قیمت را تصویب و وزیرجهادکشاورزی به عنوان رئیس این شورا آن را اعلام می‌کند.

پیشه‌ور با بیان اینکه براساس قانون دولت وظیفه تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را ندارد، تاکید کرد: به همین جهت قیمتی که در روزهای گذشته برای خریدتضمینی گندم توسط دولت اعلام شد حکم نهایی را ندارد و بزودی جلسه شورا برگزار و تصمیم نهایی در آنجا گرفته می‌شود. هر قیمتی که در شورا مصوب شود حکم قانون را دارد.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha