۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
توئیتر برچسب «تامین مالی دولت» را حذف کرد

توئیتر برچسب «تامین مالی دولت» را حذف کرد

توئیتر پس از برچسب زنی به حساب رسانه‌های غربی، امروز برچسب «تامین‌شده توسط دولت» و «وابسته به دولت چین» را از این حساب‌ها حذف کرد.

به گزارش بازار، توئیتر برچسب‌های «تامین‌شده توسط دولت» و «وابسته به دولت چین» را که دلالت بر دخالت دولت در محتوای سرمقاله‌ ها دارد را از حساب‌های سازمان‌های رسانه‌ای مختلف جهانی حذف کرد.

توئیتر برچسب رسانه با بودجه دولت را از حساب های رادیو ملی آمریکا (NPR)، شرکت پخش انگلیس و شرکت پخش کانادا (CBC) هم حذف کرد.

همچنین برچسب رسانه های وابسته به دولت چین را در حساب های خبری شین هوا و همچنین روزنامه نگاران مرتبط با نشریات تحت حمایت چین حذف کرد.

در حالی که حساب‌های ناشران چینی، از جمله حساب‌های کارکنان ارشد آنها و همچنین برخی از مقامات کلیدی دولتی، در سال ۲۰۲۰ شروع به دریافت این برچسب کردند، شرکت‌هایی مانند رادیو ملی آمریکا و شرکت پخش کانادا در اوایل این ماه برچسب‌گذاری شدند.

این موضوع باعث شد رادیو ملی آمریکا و شرکت پخش کانادا از ارسال پست در حساب‌های توئیتر خود دست بکشند و استدلال کنند که این برچسب ساختار حکومتی آنها را به درستی نشان نمی‌دهد.

هفته گذشته، ایلان ماسک، مالک میلیاردر توئیتر گفت: این شبکه اجتماعی در تلاش است دقیق باشد و به دنبال اصلاح این برچسب است. هدف ما صرفا این است که تا حد امکان صادق و دقیق باشیم. ماسک گفته بود که در حال تنظیم این برچسب هستیم.

توئیتر، ان پی آر، سی بی سی و بی بی سی هنوز به درخواست اظهار نظر در مورد حذف این برچسب پاسخ ندادند.

توئیتر روز پنجشنبه همچنین تیک آبی تایید شده را از پروفایل هزاران نفر از جمله افراد مشهور، روزنامه نگاران و سیاستمداران برجسته مانند هیلاری کلینتون حذف کرد. در میان کسانی که تیک آبی را از دست دادند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت به چشم می خورند.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha