۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
تصمیمات ناگهانی دولت مانع اصلی رونق تولید است
مدیراجرایی شرکت گل پودر گلستان:

تصمیمات ناگهانی دولت مانع اصلی رونق تولید است

گرگان_ رفاهی، مدیراجرایی شرکت گل پودر گلستان گفت: تصمیمات ناگهانی و بخش نامه های خلق الساعه دولت برای بخش خصوصی، مانع اصلی رشد و رونق تولید شده است.

آذین رفاهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با کنترل بازار ارز و تورم بسیاری از مشکلات حوزه اقتصاد و چالش های بخش خصوصی مرتفع خواهد شد.

مدیر اجرایی شرکت گل پودر گلستان افزود: با توجه به اینکه بخشی از مواد اولیه تولید از طریق واردات تامین می شود نوسانات بازار ارز، بخش خصوصی را با چالش روبه رو کرده است.

وی با اشاره به این نکته که سیاست های دولت مانع اصلی رشد تولید در کشور شده، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه بخش خصوصی با ترفندهای مختلف تلاش به خنثی سازی تحریم های خارجی دارد اما متاسفانه بخش خصوصی از پس قوانین دست و پاگیر دولتی برنمی آیند.

به گفته وی، تصمیمات ناگهانی و خلق الساعه دولت برای بخش خصوصی، مانع اصلی رشد و رونق تولید شده است.

مدیر اجرایی شرکت گل پودر گلستان با بیان اینکه دولت هزینه های جاری بخش خصوصی را به دلایل مختلف افزایش می دهد، اضافه کرد: علی رغم اینکه هزینه های جاری تولیدکنندگان هرروزه زیاد می شود، اما نمی توان قیمت نهایی کالا را افزایش داد زیرا توان خرید مردم کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که بر اقتصاد کشور حاکم است بخش خصوصی به سختی فعالیت می کند و بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شده اند.
مدیر اجرایی شرکت گل پودر گلستان با بیان اینکه برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیاز به تسهیلات دارند، گفت: به دلیل نرخ بالای سود تسهیلات و قوانین پیچیده نظام بانکی، بخش خصوصی دیگر قادر به دریافت وام نیست.

رفاهی ضمن بیان اینکه سیاست های نادرست دولت برای تولید مانع تراشی می کند، تصریح کرد: دولت با کنترل بازار ارز و تورم در کشور می تواند در کنار بخش خصوصی قرار بگیرد و شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشد.

کد خبر: ۲۱۶٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha