۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
هدف‌گذاری تولید سالانه ۳.۵ میلیون تن گوشت مرغ در کشور

هدف‌گذاری تولید سالانه ۳.۵ میلیون تن گوشت مرغ در کشور

سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: ارتقای تولید گوشت مرغ به ۳.۵ میلیون تن، صادرات پایدار را برای تولیدکننده ایجاد و نقش پررنگی در دستیابی به امنیت غذایی کشور ایفا خواهد کرد.

به گزارش بازار، سید محمد آقامیری سرپرست وزارت جهادکشاورزی در نشست قرارگاه امنیت غذایی، گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته خوشبختانه در تامین گوشت مرغ مورد نیاز داخل به خودکفایی رسیده‌ایم و برای توسعه بازارهای صادراتی با افزایش یک میلیون تنی ظرفیت تولید، به دنبال تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ هستیم.

هدف‌گذاری تولید سالانه ۳.۵ میلیون تن گوشت مرغ در کشورآقامیری با اشاره به تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن مرغ در کشور، افزود: برای مدیریت بازار داخلی، توسعه و ثبات بازار صادرات از محل مازاد مصرف داخلی، نیازمند ایجاد ظرفیت جدید در تولید مرغ هستیم، بدین منظور برنامه افزایش تولید برای امسال هدف‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد : ارتقای تولید گوشت مرغ به ۳.۵ میلیون تن، صادرات پایدار را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند و نقش پررنگی در دستیابی به امنیت غذایی پایدار در کشور ایفا خواهد کرد.

آقامیری با اشاره به ذخایر کافی کالاهای اساسی در کشور تاکید کرد: بازرسان و رؤسای سازمان‌ها بازار را به شکل مستمر رصد کنند تا کمبود احتمالی به سرعت برطرف و آرامش هم چون روزهای گذشته تداوم یابد.

کد خبر: ۲۱۶٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha