۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۶
 ورود نقدینگی به بازار سهام| شاخص کل بورس توانایی رشد بسیار زیادی دارد
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

ورود نقدینگی به بازار سهام| شاخص کل بورس توانایی رشد بسیار زیادی دارد

معتمدنیا، کارشناس بورس گفت: از اواخر سال گذشته شاهد رشد شارپی بازار سهام بوده ایم، اما احتمالا در کوتاه مدت رشد شارپی را نخواهیم دید.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مجتبی معتمد نیا، کارشناس بازار سرمایه، گفت: سهام‌ شاخص ساز و کامودیتی محور لیدرهای بازار هستند و رشد شارپی بازار سهام بر عهده این سهم‌ها است، البته در یک هفته گذشته شاخص کل بورس بر دور سهام‌های کوچک و متوسط می‌چرخید و این سهم‌ها رشد شاخص کل بازار سهام را بر دوش داشتند.

معتمد نیا تصریح کرد: از این به بعد برای این که رشد شارپی بازار سهام محقق شود باید یک اتفاق بنیادین روی دهد تا شاخص کل بورس به رکورد شکنی خود ادامه دهد.

این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: از اواخر سال گذشته شاهد رشد شارپی بازار سهام بوده ایم، اما احتمالا در کوتاه مدت رشد شارپی را نخواهیم دید.

این فعال بازار سرمایه بیان داشت: شاخص کل بورس از همین الان توانایی رشد بسیار زیادی دارد، زیرا که بسیاری از سهم‌ها با p.e پایین در حال معامله است.

حقیقی با اشاره به این که سهام‌ صادرات محور بسیار جذاب هستند، گفت: این سهام p.e پایینی دارند، همچنین توانایی این سهم‌ها برای افزایش سودآوری بسیار بالا است.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: هر روزه شاهد ورود نقدینگی به بازار سرمایه هستیم و ورود این نقدینگی موجب شده است تا شاخص کل تقویت شود.

مجتبی معتمد نیا در پایان تاکید کرد: از طرف دیگر شاهد ورود نقدینگی به بازار سهام هستیم که موجب می‌شود شاخص کل بورس تقویت شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha