۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
بخش دولتی در کنار بخش خصوصی باشد
استاندار گلستان:

بخش دولتی در کنار بخش خصوصی باشد

گرگان- زنگانه، استاندار گلستان، گفت: بخش دولتی باید در کنار بخش خصوصی باشد تا با همدلی و همراهی هم بتوانیم مطالبات به حق استان را در سطح ملی محقق بسازیم. 

به گزارش خبرنگار بازار علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی استان، اظهار کرد: در صورتیکه حجم تولید استان به میزان مناسبی انجام شود می توان در عرصه ملی برای رفع کمبودها در حوزه زیرساختی چانه زنی رد و موانع پیش روی تولید را برداشت.

استاندار گلستان با بیان اینکه در سال های اخیر اتفاقات خوبی در راستای توسعه تولید افتاده، افزود: در این مدت ۷.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش ۲۵ درصدی صادرات غیرنفتی، افزایش تبادلات کامیونی از مرز اینچه‌برون از صفر به ۹۰ کامیون در روز، از جمله اقدامات مثبت در دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: وقتی همه با هم هستیم و مطالبه‌گری کنیم، یقینا به پاسخ می‌رسیم؛ به‌گونه‌ای که سال گذشته برای قیمت خرید تضمینی گندم دو برابر سال قبل و کلزا هفت هزارتومان بیشتر از قیمت کشوری از کشاورزان استان خریداری شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان هم در این جلسه گفت: این استان ظرفیت خوبی در حوزه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی دارد که باید بیش از گذشته زمینه جذب متقاضیان علاقمند فراهم شود.

سردار علی ملک شاهکوهی افزود: علاوه براین کارگاه‌های اقتصادی موجود در استان باید حفظ شود و پشتیبانی لازم از فعالیت این کارگاه برای تداوم‌ تولید انجام شود.

وی ادامه داد: طی یکسال اخیر برای رفع موانع تولید در کارگاه اقتصادی استان اقدام خوبی صورت گرفته و از این پس تمام قد پشت فعالان اقتصادی منطقه خواهیم بود.

وی بر حمایت از بخش کشاورزی استان که از خشکسالی خسارت دیده به ویژه در شمال استان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان هم گفت: برای مهار تورم و رشد تولید که شعار امسال نامگذاری شده، لازم و ملزوم هم هستند و باید در استان برای عملیاتی شدن آن سند راهبردی تدوین شود.

حیدر آسیابی افزود: زیرساخت‌های توسعه صنعتی در گلستان ناکافی بوده و نیاز به افزایش زیرساخت و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی داریم.

وی بر رفع موانع سر راه فعالان اقتصادی استان در تولید تاکید کرد و گفت: این دستگاه سال قبل در حمایت از تولیدکنندگان استان ۶۴۰ درخواست داشت که ۳۳۰ درخواست را عملیاتی و ۳۷۵ مورد بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی هم‌ انجام داده و به مسائل و مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد.

کد خبر: ۲۱۶٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha