۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
تبدیل بوشهر به هاب شمال به جنوب| صادرات ایران به کشورهای اروپایی از مرز ترانزیتی بوشهر انجام می‌شود
عضو اتاق ایران در گفت‌وگو با بازار؛

تبدیل بوشهر به هاب شمال به جنوب| صادرات ایران به کشورهای اروپایی از مرز ترانزیتی بوشهر انجام می‌شود

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران از تبدیل بوشهر به هاب شمال به جنوب خبر داد و گفت: صادرات ایران به کشورهای اروپایی از مرز ترانزیتی بوشهر انجام می‌شود.

خورشید گزدرازی در حاشیه نشست فعالان بخش خصوصی با سفیر فنلاند در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و فنلاند قدمتی زیاد دارد که امیدوارم شاهد افزایش حجم تبادلات تجاری بین بوشهر و هلسینکی باشیم.

وی افزود: ظرفیت‌های بوشهر در حوزه انرژی و نفت و گاز، تولیدات کشاورزی و همچنین ماهی و میگو بسیار ارزشمند است و علاوه بر آن، معادن و صنایع استان نیز قابلیت مناسبی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی بویژه خرما و آبزیان، زمینه صادرات محصولات تولیدی استان و افزایش ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم می‌کند.

گزدرازی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای حمل و نقل دریایی در استان بوشهر، این استان به هاب شمال و جنوب تبدیل شده و صادرات به کشورهای اروپایی از مرز ترانزیتی که استان بوشهر به سمت کشورهای آسیایی و آسیای جنوب شرقی دارد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و نباید فرصتی را هدر دهیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: همجواری با خلیج فارس و مبادلات تجاری دریایی، حوزه حمل و نقل دریایی و همچنین صادرات و واردات را در استان تقویت کرده است.

گزدرازی ابراز داشت: حضور سفیر فنلاند در ایران در بندر بوشهر و شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان، می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر مبادلات تجاری دو کشور ایران و فنلاند، از طریق استان بوشهر باشد.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha